– Vi har fått tilbakemelding på at kundene opplever at de får god veiledning og profesjonell hjelp hos oss. Kundene skal bli tatt hånd om når de besøker butikken – det ligger i logoen vår at de betaler for kompetanse, sier Ronny Bekkevold engasjert.
Han er daglig leder i den moderne byggevarekjeden Carlsen Fritzøe Norløff i Drammen. Kjeden har lokalisert seg i syv fylker, og strekker seg fra Kristiansand i sør og Jessheim i nord.
I Drammen er det hele 15 byggevarebutikker, og Bekkevold innrømmer at han merket konkurransen i byen.
– Du må vite at du har noe å fare med om du skal ut i et marked med så mange konkurrenter. Kundene bytter ikke byggevareforhandler bare for å bytte. Men vi mener at vi kan tilby kundene noe unikt, sier Bekkevold, og legger til:
– Vi har et bredt varesortiment, og tilbyr et bredt utvalg av jernvarer, fargevarer og andre byggevarer. Vi er i tillegg konkurransedyktig på pris. Vi vet at konkurransen i byen er tøff, men overlever du i Drammen, så overlever du alle steder.
Bedriften har som alle andre merket seg nedgangstider i økonomien, men har forsøkt å tilpasse seg dagens situasjon. De siste tre årene har Carlsen Fritzøe Norløff blant annet bygd opp organisasjonen på nytt, analysert markedet og kundegruppen sin.
– Vi har samtidig vært ute og presentert oss og møtt kunder personlig. Vi ser at oppsøkende virksomhet har bæret frukter. Nå har vi et tett samarbeid med flere profesjonelle kunder og har fått en langt stødigere og sikrere plattform.
I dag har byggevareforhandleren i Drammen 70 prosent profesjonelle kunder og 30 prosent private.
– Det er akkurat her vi ønsker å være. Vi skal være den profesjonelle byggevarespesialisten, avslutter Bekkevold.