171125 FT1171125 FT2171125 FT3

Med forkjærlighet for farger

45-årsjubileet markeres med et pang og en ny, lekker butikk for Fargerike Torkelsen i Odda. Det var svigerfaren til dagens innehaver Sigmund Sævareid som åpnet dørene for første gang i 1972. Jubilanten har siden spisset kompetansen på gulv, maling og solskjerming.

Sævareid og hans ansatte betjener privatkunder med et godt utvalg innen maling, gulvbelegg, parkett, laminat og solskjerming fra kvalitetsmerket Luxaflex. I tillegg til fire medarbeidere i butikken har Fargerike Torkelsen en egen håndverker. Han utfører gulvlegging, flislegging, maling og tapetsering samt montering av solskjerming. 


- Kommer det inn en kunde som vil ha nytt gulv, kan vi tilby en totalpakke. Vi kan rive det gamle og flyte nytt hvis gulvet er skjevt. Deretter kan vi legge nytt belegg, parkett, laminat eller vinylklikk. Dette er vinylstaver som klikkes sammen i stedet for belegg. Vi driver også med epoxy-maling til tørre rom, forklarer Sævareid. 


Han har vært i firmaet siden 2005, og har fungert som daglig leder de siste 10 årene. Med seg har han dyktige ansatte, hvorav en har jobbet i butikken helt siden starten og en annen i over 20 år. I en bransje i stadig utvikling er de alle jevnlig på kurs for å oppdatere seg. Og i bunnen ligger et solid fundament av lang erfaring.


- Jeg tror vi er best på farger og løsninger, både utvendig og innvendig. Vi får veldig gode tilbakemeldinger når vi har hjulpet kunder i gang. Vi bruker god tid på kundene, og vi skal være der for dem slik at de ikke må gå rundt alene i butikken og lete. Ellers kan vi også dra ut på befaring, og vurdere og gi et prisoverslag.  


Som en del av kjeden Fargerike skal også avdelingen i Odda nå gjennomgå endringer og oppussing. Målet for kjeden er å strømlinjeforme butikkene slik at alle har det samme konseptet. Sævareid ser frem til å få en mer inspirerende butikk med blant annet et eget inspirasjons-studio for tapet. Han sier avslutningsvis at målet for den videre driften er å beholde en stabil kundemasse og stab. Dette er alfa og omega for virksomheten. Og like viktig er det at alle kunder skal være fornøyde når de går ut døra, både med produktet de har spurt om hjelp til, prisen og totalopplevelsen.   


- Trenden har lenge vært grå og lyse farger utvendig, og vi har vært gjennom en epoke hvor alt innendørs skulle være eggehvitt. Heldigvis er farger nå på vei tilbake, både på maling og tapet. Det er mye kjekkere å jobbe med farger enn det sterile hvite! 


171125 FT4

Les mer...

2017-03-29 16:00

174022åds

Slik får du reklamemateriellet ingen andre har

Artikkel Med miljøvennlig reklamemateriell formidler du ikke bare din egen firmalogo, men viktigst av alt: en sunn holdning til miljøet rundt deg.
174053sdå

Den beste pleie for bilen din

Artikkel Ikke bare kan Bilpleiesenteret på Tempe fikse alt utvendig på bilen din. Innehaver Ilyas Hazbouz har også spesialisert seg på skinnbehandling, og blir nå forhandler av Hydrographic design.

    Faktaruta

    173716_Solbergp_0517GBTW258

    Til topps med Volkswagen

    Petter Solberg hanker inn den ene medaljen etter den andre i VM

    LYNK-CO_event

    Designer fremtidens biler

    Les om den flunkende ferske bilen fra Lynk & Co

    Arkiv