Etter mer enn 20 år i et liknende firma, var Per Arild Nessø klar for nye utfordringer ved å starte for seg selv. Slik ble Nessø Glass og Håndverk etablert i 2002. Han forteller at de er en allsidig håndverksbedrift med fem ansatte som hjelper kunder med både små og store oppdrag.
– Mange trenger hjelp til å skifte et vindu eller ei dør, eller til å sette opp en lettvegg, legge et nytt tak eller et gulvbelegg. Slike oppdrag påtar vi oss, men vi tar selvfølgelig store jobber også. Vi er alt mulig-menn, og gjør det meste innen glass og bilglass, tak og gulv. Når det gjelder det elektriske og rørlegging bruker vi forskjellige samarbeidspartnere.
Selv har Nessø fagbrev som glassmester og maler, og i tillegg lang erfaring med forskjellig håndverk. Utfordringen i dag er å holde seg oppdatert siden det hele tiden kommer nyheter, og da særlig innen bilglass. Han begynte med glass i 1980, og med bilglass i 1985. Mye har endret seg siden den gang, og i dag er det et mye større fokus på HMS og sikkerhet. Og på bilglass er det en ny verden av tilleggsutstyr, med alt fra regn- og lyssensorer til elektrisk oppvarming og kameraer. Nessø Glass og Håndverk er en del av Riis Bilglass, og tar i mot alle biltyper for utskifting og reparasjon av bilglass, på både personbiler og lastebiler.
– Glassbransjen generelt er i vekst. Glass blir brukt mer og mer, og vi har stadig nye tilbud med for eksempel glassrekkverk. Disse kan settes opp med kun glass, eller i en kombinasjon med stål eller aluminium.
Når en kunde tar kontakt, kommer Nessø og kollegene på befaring. Etter at de har laget skisser og gitt et prisoverslag på eksempelvis en glassveranda, sendes skissene til en fabrikk for produksjon. De ferdig prefabrikkerte delene blir deretter montert for kunden.
– Vi har et bredt spekter av tjenester, og prøver alltid så godt vi kan. Når vi først har gjort en jobb, er det veldig viktig at den er gjort bra. Nessø Glass og Håndverk skal ikke være for dyre, men det må være rett pris. Det skal være en bra utført jobb til den prisen vi gir, og det ser ut til å fungere. Det er mange faste kunder som kommer tilbake, og vi vet at det er mange kunder som anbefaler oss videre.