Senteret har eksistert i 25 år, og har utvidet både areal og antall butikker gjennom årene. I dag er det totalt 19 butikker fordelt på 7000 kvm over to etasjer. I tredje etasje er det i tillegg 20 leiligheter, forteller senter- og driftsleder Rune Eriksen.
– I dag har vi en veldig god miks av butikker på senteret, med to matbutikker, posten, et apotek, fire klesbutikker, en skobutikk og Gladpris, som er nesten som Biltema. Hver måned har vi arrangementer, og vi ber også inn til kundekvelder.
Blant arrangementene som er felles for alle i Amfi-kjeden, finner man Barnas Dager, Motedager, Prisfestdager og Black Friday. Og det er tydelig at Eriksen og de til sammen 80 ansatte ved senteret gjør mye riktig, for i fjor ble de nummer to av de 100 kjøpesenterne i landet når det gjaldt økning av omsetning i desember.
– Det er mye konkurranse, men vi må bare brette opp genserarmene og gjøre ting enda bedre. Amfi Flekkefjord prøver å være på topp på arrangementer og når det gjelder annonsering. Her bruker vi alle kanaler, med både lokalaviser, Facebook og Instagram. Vi har også nylig startet en kundeklubb hvor kundene får gode tilbud direkte på telefon.
Den driftige senter- og driftslederen stopper ikke der. I de nærmeste tre årene håper han på en utbygging, slik at senteret kan få plass til ytterligere 15 butikker. I dag må han ofte si nei til butikker som ønsker seg inn i senteret på grunn av plassmangel. Målet er også en større tilstrømming av lokale kunder.
– Mange kjøpesentere blir veldig like, for de har mange av de samme kjedebutikkene. Jeg har en drøm om å få flere små nisjebutikker slik at vi blir litt mer unike. Ellers får vi skryt hele veien fordi vi prøver å legge til rette for kundene. Det er kundene vi lever for, og det må vi aldri glemme.