Sandefjord-firmaet var tidligere en del av kjeden Kepler. Dag Ileby har eid bedriften i to oget halvt år, men gikk nylig ut av kjeden for å drive videre under navnet Gokstad Bilservice. Han stortrives i jobben, og har mer enn tredoblet kundemassen siden han overtok driften.
– Gokstad Bilservice har en stab på fem ansatte med dyktige fagfolk. Fra dag én har vi bestrebet oss for å gjøre en best mulig jobb. Man kan alltid bli bedre, men jevnt over tror jeg vi presterer og leverer kvalitet. Vi har kunder fra hele Sør-Norge, og faste avtaler med blant annet Møller og Finstad Bil.
På den lange listen over hva de tilbyr, står både smart rep, lakkering, bilpleie og steinsprutreparasjoner. De er også en av få aktører som tar hånd om ripefjerning i glass, samt diamantpolering av sidevinduer og bakvinduer. Dette er et vesentlig mye billigere alternativ til å bytte hele ruta, forklarer Ileby.
– Smart rep går på reparasjoner av små bulker uten omlakkering. Det kan være skrubbsaker, lakkering av hjørner, samt sveising og reparasjon av sprukne plastdetaljer. Gutta er veldig gode på plastsveising, og retter også bulk i plast. På steinsprutreparasjoner er målet at det skal være så nært inntil 100 % som det går an å komme. Der har vi investert i det beste utstyret, og bruker både vakuum og trykk for å få limet lengst inn.
For Gokstad Bilservice handler det om å levere det kunden er ute etter. Og det til en fornuftig pris og med høy kvalitet.
– Prismessig ligger vi midt på treet, men kvalitetsmessig tør jeg påstå at vi er de beste, avslutter Ileby.