152021-Trondheims Terminalen

En transportør å regne med

Trondheimsterminalen AS er et transportselskap å regne med. De påtar seg oppdrag for både private og bedrifter, og har ett stort distribusjonsnett i hele Trøndelag og Møre, samt stor terminal og lagerhall på Nyhavna i Trondheim.

Selskapet ble registrert i mai 2013, og er fortsatt i oppstartsfasen. Nå er målet til daglig leder Stig Sundset å skaffe en egen kundeportefølje. Med en solid og trygg eierguppe i ryggen, ligger alt til rette for tiden som kommer.

– Vi eies av fem større transportører, deriblant Toten Transport AS som er et av landest største transportselskap. De satser på å bli landsdekkende, og har avdelinger i både Sverige, Finland og andre steder i Europa. De fire andre er Leiv Sand Transport AS, Surnadal Transportpartner AS, Lomundal Transport AS og Dybvad Transport AS, sier han.

Per i dag kommer mesteparten av oppdragene deres fra eiergruppen. Alle eiere losser og laster hos dem, og Trondheimsterminalen AS kjører ut og henter inn varer. De har distribusjon i hele Trøndelag og ned til Ålesund. Via eiergruppen dekker de hele landet med langtransport. Nå jobber de hardt for å nå målet om å få egne kunder.

– Målet vårt er å få egne kunder, og vi påtar oss transport av alt. Både for privatfolk som sender mindre ting, til hele vogntog med byggevarer for en bedrift. Når det gjelder ønsket kundemasse, retter vi oss først og fremst mot bedrifter på grunn av muligheten til å etablere et langsiktig kundeforhold. Det er bare å ta kontakt for alle der ute som har et transportbehov eller lagerbehov, sier Sundset.

Det smått unike med Trondheimsselskapet er at de kjører over hele landet, i tillegg til Skandinavia og Europa. De kan også hente varene som skal transporteres, og baserer seg på stykkgods. Stykkgodsrutene går til blant annet Surnadal, Kyrksæterøra,Tynset, Røros, Hitra, Frøya, Namsos og Brønnøysund. Distribusjonsbiler går daglig fra Trondheim til alle hjørner av både Trøndelag og Møre.

– I bilparken har vi kjøretøy for alle oppdrag, med både kranbiler, thermobiler, containerbiler, sidelastere og spesialbiler. Dette gjør at vi også kan påta oss oppdrag som å for eksempel  flytte en gravemaskin på 10 tonn fra Stjørdalen til Finnmark, forteller Sundset, og understreker at de er et norsk selskap med norske vogntog og skandinaviske sjåfører.

Transportselskapet har allerede rukket å opparbeide seg et godt rykte via jungeltelegrafen.
Deres motto er: "Fleksibilitet er vår styrke!"

Les mer...

2015-04-02 15.30

wimpel1

Effektivt produkt eliminerer kaldtrekk fra vinduer

Artikkel Wimpel er forhandler for Eltra AS - en varmelistprodusent som har utviklet kompakte varmelister som effektivt tar kaldraset fra vinduer i næringsbygg og private boliger. – Varmelistene stopper kaldraset...
bilskadekvinesdal1

Profesjonell og rask bilskadehåndtering hos godkjent skadeverksted i Kvinesdal

Artikkel Bilskade Kvinesdal er utstyrt med moderne teknologi for å håndtere alle typer karosseri- og chassis-skader. For forsikringsselskaper utfører bilskadeverkstedet ulike reparasjoner og utskiftninger av bilglass,...

Kontaktinformasjon

national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

Å jobbe som vikar

Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

hytte

Utnytt din gamle hyttes potensiale

Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

Farvel til tradisjonell leksehjelp?

Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

Arkiv