Det er tre år siden sist det Norske Bransjemagasinet besøkte BAUHAUS Liertoppen og varehussjef Ragnhild Pettersen. Siden den gang har det skjedd mye.
En stor nyhet er satsingen på proffmarkedet.
– Tidligere har vi vært en ren forbrukerkjede, men i 2015 startet vi med proff i tråd med utviklingen i markedet. Proffmarkedet er det som vokser mest i byggevarebransjen, og vi har ambisjoner om å ta en del av dette markedet i 2016 og for å vokse videre. Fordelen vår er at vi har et enormt varesortiment, og dermed en unik mulighet til å tilby proffen alt på ett sted.
Akkurat det er svært godt mottatt. BAUHAUS tilbyr eget bedriftskort for bedrifter med gode betingelser. I tillegg får kunden kun en person å forholde seg til, og alle produkter blir levert fort og smertefritt når og hvor kunden måtte ønske.
En annen nyhet siden sist er satsingen på håndverkerservice.
– Nå satser vi enda mer på håndverkerservice, og det er noe vi ønsker å ha mye mer trykk på framover. Vi merker at etterspørselen på det øker – det er stadig flere som ønsker å få alt ferdig montert når de kjøper produkter hos oss, sier Ragnhild Pettersen.
BAUHAUS sitt konsept er ”alt under ett tak”, og her får kundene alt de trenger enten det er et ønske om en velfungerende dusj i hybelleiligheten eller totalrenovering av badet i villaen.
– Også på de store prosjektene er vi med på å gi tilbud enten det gjelder renovering av bad, kjøkken eller ombygging av hele etasjer. Vi har avtaler med firma som tar oppdragene for oss, men vi holder styr på prosjektet og kundene forholder seg kun til oss. Hos oss får du alt, både produktene og monteringen, forteller Ragnhild Pettersen entusiastisk.
Akkurat det har BAUHAUS vært tidlig ute med, og byggevarehuset har opparbeidet seg et godt rykte. De mange fornøyde kundene kommer ikke bare tilbake selv, men rekrutterer også nye kunder med sine varme anbefalinger.
– I 2016 kommer vi også til å gå mer og mer inn på å øke volumet på de små monteringene slik som vinduer, dører, toaletter, skap, etc. I tillegg skal vi rekruttere nye kunder. Hele bransjen går inn i et tøft år, men BAUHAUS skal være i forkant og ta de grepen som trenges for å lykkes.
En styrke er blant annet den nye webshopen som gjør det mulig å levere varer til hele landet. Innen utgangen av 2016 er ambisjonen å ha 30 000 varelinjer tilgjengelig i webshopen. Med så mange ben å stå på, ser det ut til at BAUHAUS er godt skodd for framtiden.