164096 SB2164096 SB164096 SB0

Godt håndverk blomstrer i Ørsta

Sissel Andenes har en sterk lidenskap for alt som forskjønner tilværelsen. Enten det gjelder vakre blomster, koselige interiørprodukter eller flotte dameklær. Den driftige innehaveren av Sissel Blomster og Sissel Design setter virkelig farge på lokalmiljøet i Ørsta.

- Dette er livsverket mitt, og det jeg har brent for i alle disse årene. Gründerånden blir aldri borte, og jeg brenner for å skape og få til noe. Vi har prøvd å skape to butikker som det skal være trivelig å komme inn i. Det er ingen varer som er tilfeldig plassert hos oss, for vi legger stor vekt på utformingen. Alt vi gjør er med et mål om at det skal være delikat og fint, og jeg føler at det vi har skapt er verdt å ta vare på.


Det hele startet i 1992 hjemme i kjelleren hennes i Volda. Den gang som en ren blomsterbutikk som gjorde det veldig bra de første leveårene. Siden har firmaet vært gjennom mang en relokalisering, flere utfordringer og enda flere oppturer. I en periode hadde Sissel Blomster butikker både i Volda og Ørsta, men har de senere år valgt å satse 100 % på sine to butikker i Ørsta.


Blomster har alltid vært en viktig del av Sissel Andenes. I dag pryder butikken hennes 1. etasje på Ørsta Torg. Gave- og interiørdelen kom etter hvert, og etter en tid begynte hun også med klær i etasjen over. Butikken heter Sissel Design. 


-Vi fikk muligheten til å utvide lokalene, så i dag har vi en romslig, flott og eksklusiv butikk for damer i 2. etasje. Nå jobber vi hver dag med å bygge opp butikken med tidsriktig interiør og moteriktige klær. Tilbakemeldingene er gode, så det gir oss inspirasjon til å stå på, sier grunderen.


164096 SB1


Andenes er veldig fornøyd med dagens beliggenhet, et lite steinkast fra Amfi-senteret. Hun stortrives på Ørsta Torg, men jobber kontinuerlig for at butikken skal bli enda mer synlig. Ørsta har blitt et populært handlested på Sunnmøre, forteller hun. Det gjør at Sissel Blomster og Sissel Design trekker kunder fra både Ålesund, Fosnavåg, Nordfjordeid og Stryn.


- Blomsterbransjen har forandret seg veldig. Jeg har drevet med blomster i 30 år og hatt eget firma i 21 år. På den tiden har det skjedd mye. Du kan si at det som ikke har forsvunnet, er faget vårt. Men ellers kan man jo få blomster over alt i dag, dessverre, på bensinstasjoner og i matbutikker. Det er veldig synd at det har blitt slik. Faget vårt og butikkene kan faktisk forsvinne om ikke folk er flinke til å bruke oss. Blomster skal være en estetisk opplevelse, og man skal få hjelp og råd av fagfolk, understeker hun.


Fornøyde kunder er det mange av. Sissel sine to butikker er aktive på sosiale medier, og får mye god respons via Facebook og Instagram. De har i tillegg vært flinke til å annonsere i lokalavisen i alle år, og jobber målrettet med å være synlige. 


Utstillingsvinduene i butikklokalene brukes for alt de er verdt. Ellers går det på folkemunne. Er folk fornøyde, forteller de andre om det, og slik utvider kundekretsen seg.


164096 SB3


- Mange av kundene har fulgt meg siden jeg holdt til i Volda, og jeg er gode venner med flere av dem. Vi har jo hjulpet mange kunder med blomster til både sorg og glede opp gjennom årene. Da kommer man tett innpå hverandre. Jeg føler at de setter pris på oss. Det er en god følelse, for vi jobber hardt og gjør det vi kan for å skape en god butikk. Kundene sier at de trenger oss, og jeg er utrolig takknemlig for alle som har fulgt oss i disse årene.


Blomstene de bruker leveres av engros-firmaet Prima Flor. Og skulle du som kunde få lyst til å sende en blomsterhilsen til en onkel i Sverige eller ei grandtante i USA, er det bare å ringe. Sissel Blomster AS er nemlig en del av Euroflorist, og leverer blomster over hele verden.


- Vi er dyktige i faget og håndverket vårt. Når det kommer til de store hendelsene i livet, som bryllup og begravelser, er dette noe vi kan og er veldig gode på. Da ser vi også at det er viktig for folk at vi er her. Det er likevel hverdager det er flest av. At vi kan være to butikker som lyser opp i hverdagen til folk, gjør oss både stolte og lykkelige, avslutter Sissel Andenes. 

Les mer...

2016-12-28 10:45

173057sfewgd

Alle nye kuldeanlegg har dette

Artikkel Mandal Kjøleservice leverer komplette løsninger til butikker, alt av kjøl og frys i tillegg til ventilasjon, og stiller med døgnservice og support til alle sine kunder.
173056ouytydr

3500 bedrifter har valgt dette selskapet som sin leverandør

Artikkel Siden oppstarten i 2006 har nærmere 3500 små og mellomstore bedrifter over hele Norge valgt Telsys AS i Mandal som sin leverandør av IP faks, online backup, online filserver og mailløsninger.

    Faktaruta

    • Sissel Blomster
    • E-post
    • Facebook
    • Telefon:
      70 06 61 60
    • Adresse:
      Vikegata 25
      6150 Ørsta
    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    Uten-navn-1s

    Passion 4 Baking

    Med kjærlighet som den viktigste ingrediensen


    Arkiv