Bedriften har utvist stort engasjement og ivaretatt servicereglene til Flekkefjord på en fremragende måte. Bedriften har fine utstillinger, som skifter jevnlig. Bedriften er med og skaper en levende by, har ansatte med godt humør, en unik fagkunnskap og bidrar til å markedsføre byen på en god måte», står det på diplomet.
– Skal du selge klær, må du ha peiling. Du må kjenne plagget du selger. Produktkunnskap er viktig for meg for det er viktig for kunden, smiler Loga.
I 2010 kjøpte ektemannen forretningsbygg i Flekkefjord og ville at Susann skulle starte butikk. At Bella Donna er innredet for en med hjerte for både kunde og konfeksjon, er det ingen tvil om. I avdelingen nede er det undertøy fra Triumph og Chantelle. Oppe er det nattøy fra Jensen, strømpebukser fra Vogue, badetøy og brudeutstyr.
– Det skal være koselig å komme inn i en butikk, og her har vi alltid kaffe! Det er viktig å ha en sitteplass, for det er alltid en som har med seg en venninne, og her er det ikke sikkert du blir ferdig på 5 minutter. Mannen sitter i sofaen, dama handler. Sovner han, er det bare et tegn på at han trives!
Prøverommene er som små stuer med lilla forheng, tapet og stoler. Loga har mange eldre kunder, og de trenger litt bedre plass. Da var det viktigere med to store prøverom enn tre små. Klientellet er fra 25 og opp til 90 – og én av kundene er 92. Loga tror hun er den eneste i byen som faktisk tar opp kundebestillinger. Hun har vært på aldershjemmene med flyveblad. Mens hun selv bestyrer salongen, har hun en ansatt to dager i uka og et par gode venninner som stepper inn når nødvendig.
– Menn som vil handle gave til kona, kan komme hit. Det er ikke flaut i det hele tatt! Det er bare å se i skapet til kona for å se hvilke størrelse de bruker, ler Loga.