Eier og daglig leder Hans Kristensen har en imponerende fartstid i sitt fag. Etter noen år i Brasil, hvor han jobbet med undervannsteknologi, data og elektronikk i oljebransjen, kom han tilbake til Norge igjen i 1986. Siden da har han vært travelt opptatt med tjenestelevering innenfor administrative rutiner, systemutvikling og integrasjon.
– Gjennom alle år har vi solgt løsninger til små og store kunder. På 90-tallet var vi den største forhandleren av det som i dag er Visma. Vi var landsdekkende med 17 ansatte. Hovedkunden vår i den perioden var Volvo Norge, med løsninger og integrasjoner mot deres logistikksystemer. Dette er løsninger som fortsatt er i drift i dag, og som vi til en viss grad vedlikeholder, forklarer Kristensen.
I begynnelsen av 2000 startet han et software-selskap som utviklet egen butikkdatalogistikk. I 2013 solgte Kristensen seg ut av det selskapet, samtidig som hans eget selskap Admincons ble omgjort til et AS.
– Nå har Admincons AS blitt et hovedselskap som driver med butikkdata, logistikk og alt som har med ordre, lager og faktura å gjøre. Selskapet består idag av flere personer med lang fartstid, og vi har en egen avdeling i Tønsberg. Vi har partnerskap med mer enn hundre regnskapskontorer i vårt nettverk via partneravtalene vi nå har signert. Per i dag betjener vi kunder over hele landet, og har en positiv vekst og utvikling.
I dag utvikler ikke Admincons AS lenger egne løsninger, men syr i stedet sammen løsninger som leveres av et innovativt softwareselskap de samarbeider med. Kristensen og hans kolleger leverer tjenester til hele landet. De har egne partnere som bistår med det tekniske når det er nødvendig.
– Tilbakemeldingene vi får går på at kompetansen og tilgjengeligheten vår er meget god. Når en kunde ringer, er det viktig at vi svarer og kan gi hjelp der og da. Support er todelt når det gjelder kasseløsninger, delt mellom de spørsmålene som ikke krever svar der og da og de samtalene der kunden står med en utfordring i kassen og må ha svar umiddelbart. Derfor er supportapparatet det viktigste vi har for kundene våre. Det er betjent 24/7.
– Vi har ellers også blitt en lærlingebedrift, og det er noe vi ønsker å utnytte i tiden som kommer, avslutter Kristensen.