Kort vei til gode møter på Thon Hotel Arena

Vår tids jobbhverdag foregår i stadig økende grad foran skjermen og på telefonen. Da blir det ekstra givende å få tid til å møtes ansikt til ansikt av og til. Kurs, konferanser og kongresser skaper et frirom som åpner for personlige møter, relasjonsbygging, faglig påfyll og sosialt samvær.

20. og 21. november gikk Juristkongressen 2014 av stabelen på Thon Hotel Arena i Lillestrøm. Arrangementet hadde totalt 480 deltakere, 45 forelesere, 20 musikere og 5 internasjonale gjester på besøk. På toppen av dette var et eget film-crew tilstede for å filme begivenhetene.
  Da er det mange ting som skal være på plass, mange ting som skal stemme til punkt og prikke, for at alle deltakerne får en best mulig opplevelse.
 

– Deltakerne ga terningkast 5,6 til hotellet, høyeste score på alle parametere, og de ga hele kongressen terningkast 5,25. I denne bransjen er det er nesten ikke mulig å få høyere, forteller Trond Egil Hustad Jakobsen, arrangementsansvarlig for Juristforbundet.
  Han har 15 års erfaring med planlegging og gjennomføring av kurs, konferanser og kongresser. Juristforbundet la også sin forrige kongress, i 2012, til Thon Hotel Arena. Det var ikke tilfeldig at de valgte å komme tilbake i 2014. Nå har organisasjonen allerede booket plass i 2016.


Lillestrøm på kartet
Thon Hotel Arena i Lillestrøm åpnet dørene i august 2002, vegg i vegg med nyåpnede Norges Varemesse, som nettopp hadde flyttet fra Sjølyst. Lokaliseringen i Lillestrøm var ingen tilfeldighet.
  – I Lillestrøm har vi en unik beliggenhet mellom Oslo og Gardermoen. Det er ti minutter med tog fra Oslo S, tolv minutter fra Gardermoen. Men det er det ikke alle som vet. Derfor jobber vi også med å sette Lillestrøm på kartet, understreker hotelldirektør Gro Lillan Larsen.
  Hennes erfaring er at mange aktører anser det som en fordel å legge arrangementene utenfor storbyen. Da blir det enklere å holde fokus gjennom hele opplegget, både på det faglige og det sosiale, og deltakerne forblir samlet også på kvelden.


Kunnskap og kvalitet
Både store og små arrangementer stiller store krav til vertskapet. Med tette programmer og mange mennesker får du bare én sjanse. Suksessen til Thon Hotel Arena tilskriver hotellet selv sin sterke vektlegging av kunnskap og kvalitet.
  – Vi har enormt med kunnskap i de ulike avdelingene. Det er en kunnskap vi deler med hverandre – vi spiller hverandre gode. Overfor kundene anser vi oss som rådgivere. Vi skal hjelpe kunden med å lage et perfekt arrangement. Vi kan legge opp alt fra start til slutt, vi kan skreddersy, og vi kan hente inn partnere ved behov, forteller kongressjef Gyrid Eggen.
  Hun legger vekt på at prosessen starter lenge før selve arrangementsdagene. En grundig kartleggings- og planleggingsfase sørger for at alt står klart når startskuddet går. Da går logistikken som smurt, teknikken fungerer som den skal, og hotellpersonalet er til enhver tid tilgjengelig for å håndtere uforutsette utfordringer.

Møtt med et smil
Hotelldirektør Larsen er den første til å innrømme at det er takket være engasjerte og serviceinnstilte ansatte at aktører som Juristforbundet stadig vender tilbake til Thon Hotel Arena.
  – Ressursene hos medarbeiderne våre er avgjørende. En av de store verdiene i selskapet er at alle medarbeiderne våre skal føle at de blir sett, hørt og forstått. Vi scorer høyest på trivsel blant de ansatte i Thon Hotels. Og trives medarbeiderne, så trives gjestene.

I Juristforbundet har Trond Egil Hustad Jakobsen dommen klar
– Thon Hotel Arena er best på konferanse, og det er ikke gjort over natta. Du må bygge en kultur, du må bygge et arbeidsmiljø, du må bygge kompetanse innenfor mange felt. Jeg anbefaler dette hotellet på det sterkeste til konferanser. De har best service fra A til Å.

Grønn profil
Juristforbundet er bare en av stadig flere aktører som i dag vektlegger en grønn profil i hele sitt virke. Det omfatter også et tydelig miljøfokus i valg av samarbeidspartnere. Da passer det ekstra godt at Thon Hotel Arena kan tilby et konferansekonsept som tar miljø- og klimahensyn i alle ledd.
"Grønne konferanser" er et konferansekonsept som er utviklet av Thon Hotels i samarbeid med Stiftelsen Miljøfyrtårn og andre klimapartnere. Kun hoteller som tilfredsstiller strenge miljøkrav har mulighet til å avholde denne formen for grønne arrangementer. Thon Hotel Arena er ett av dem.
 

Det innebærer blant annet at hotellet selvsagt er sertifisert som Miljøfyrtårn, med alt det innebærer av tiltak, rutiner og rapportering. Hotellet samarbeider med lokale kollektivselskaper og offentlige aktører for å sikre miljøvennlige transportmuligheter for konferansedeltakerne. Og det stilles miljøkrav til samarbeidspartnere og leverandører, slik at det blant annet serveres økologisk mat og drikke under arrangementet.
  For kunden sin del er kravet at kundens egen organisasjon eller bedrift er sertifisert som Miljøfyrtårn – eller at det er satt i gang prosess for å oppnå sertifisering. Summen av det hele blir et fruktbart samarbeid hvor hotellet og kunden jobber tett mot en felles målsetning om et mest mulig miljøvennlig arrangement.

Les mer...

2015-01-22 11.15

preftek4

Konkurransedyktig prefabrikkeringsaktør leverer effektive løsninger til offentlige bygg

Artikkel Preftek AS, er Norges ledende leverandør av prefabrikkerte løsninger for energisentraler og rørtekniske rom – skreddersydde løsninger og produkter av høy kvalitet for kunder med ulike behov. – Det er...
DC984588-EAF3-4F54-8E1F-68583FAE913C_1

Hvorfor man bør benytte seg av sammenligningsverktøy når man skal velge mobilabonnement

Artikkel I en verden hvor mobiltelefonen er blitt en uunnværlig del av dagliglivet, er valget av riktig mobilabonnement mer kritisk enn noensinne. Med et mylder av tilbud fra en rekke operatører, kan det være en...

Kontaktinformasjon

  • Thon Hotel Arena
  • www.thonhotels.no
  • Telefon:
    66 93 60 00
  • Adresse:
    Nesgata 1
    2004 Lillestrøm
article1

Beste stedene å campe i Norge

Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

Farvel til tradisjonell leksehjelp?

Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

Arkiv