Varehussjef og daglig leder Stine Schei Brændsrud forteller at de startet opp i 2002 på Rud i Bærum, hvor de har et lokale på 6000 kvm. Navnet «design» betyr at de også tar inn litt ekstra utenom hovedsortimentet for å ha mer utvalg til sine kunder.
– Vi er stolte av vårt store utvalg av møbler og interiør til hjemmet. De ansatte hjelper kundene med god informasjon og kunnskap om produktene, og ikke minst inspirasjon rundt det vi kan best, nemlig møbler og interiør. Vi vil tilbyr kundene gode kvalitets kjøp til hjemmet og tar også inn produkter utenom sortimentet. Dette gjør at butikken er oppdatert på ulike trender, og at vi har et stort utvalg av produkter.
Bohus Design 6000 AS har selgere med mange års erfaring fra møbelbransjen og de har også ett par interiørdesignere med på laget. Kunder i dag kan nemlig langt mer om produkter, for de har ofte lest seg opp på internett på forhånd, og vet hva de vil ha. Derfor er det viktig at varehuset er inspirerende samt fristende, og da er det en stor fordel med dyktige medarbeidere.
Varehuset tilbyr og hjemkjøring med innleide sjåfører som kjører på dag- og kveldstid, og som både leverer og monterer varer om kunden ønsker det. For kundene i butikken har de det lille ekstra med et ballrom for barna, og en kafé for de voksne.
Å kunne tilby totalpakker er viktig. Butikken har derfor tatt inn mye mer husholdnings- og kjøkkenprodukter og fått en helt ny barneromsavdeling. I Asker og Bærum er det nemlig mange familier med små barn, og denne avdelingen er perfekt for denne målgruppen.
– Jeg må skryte av de ansatte også, for vi er et godt team med veldig lite utskiftninger. Det viktigste er kundene og at kunden skal få den beste handleopplevelsen, og vi gjør alt for at de skal være fornøyde. Målet er jo å bli den beste Bohus-butikken i landet!, sier Schei Brændsrud engasjert.
– Fremover satser vi på sosiale medier. Det handler om å være tilstede der kundene våre er, og de er på både Instagram og Facebook. Det er en fin måte å vise frem produktene våre, og å ha en god dialog med kundene. I tillegg er høstsesongen i gang med masse flotte nyheter på både møbler og interiør. Vi gleder oss til å vise frem alle nyhetene til både nye og eksisterende kunder! Og nyhetene deles så klart på både Instagram og Facebook.