Han startet opp som selvstendig næringsdrivende i 2004 på Sylling i Lier, etter å ha jobbet flere år i butikk. NK Elektriske AS har i dag en stab på syv ansatte, og Sunne er opptatt av at de stadig skal bli bedre.
- Det er utrolig mange utfordringer i bransjen, og jeg er veldig engasjert. Vi er hele tiden i utvikling, og akkurat nå har vi to ansatte som går på Teknisk fagskole for å høyne kompetansen i bedriften enda mer. Vi satser høyt og prøver å holde oss i toppmarkedet, sier han entusiastisk.
Kundene fordeler seg 70% på bedrift og 30% på privatkunder, men de har også faste avtaler med tre-fire samarbeidspartnere som er totalentreprenører. Det skjer veldig mye i Drammensområdet, men NK Elektriske AS er ikke involvert i store eller helt nye bygg,
men fortrinnsvis på ettermarkedet og mindre jobber.
- Jeg har vært i byggebransjen også, og vet litt mer enn bare elektrofaget. Vi er opptatt av hvordan kundene vil ha det for å prøve å serve dem på best mulig måte. Bransjen har mange forskrifter, normer og krav som det er veldig viktig for oss å overholde, og vi er med på et prosjekt som heter Null feil-prosjektet. Jeg setter store krav til mine ansatte om at vi skal forholde oss til alle normer og forskrifter, forteller Sunne, og legger til at mange kunder er fornøyde med måten de løser ting på, både det som gjelder det utseendemessige og selve serviceinnstillingen.
- Målet er å alltid ha en mann klar til å dra avgårde så fort en kunde ringer. Det er det mange som setter pris på, og vi er veldig fleksible der. Skjer det noe på kvelden og om natten, rykker jeg stort sett ut med en gang. Vi er en Elfag-bedrift, og har kvalitet i alle ledd. Vi er mennesker og gjør selvsagt feil vi også, men det viktige er å lære av sine feil!