Kristiansandsselskapet har eksistert siden 2011. Carine Risvand Østervold er daglig leder for en stab på åtte faste ansatte som består av snekkere, anleggsgartnere og renholdere. Hovedkundene er borettslag og sameier i Kristiansand, Lillesand og Grimstad. Bedriften har også en egen avdeling i Mandal med én ansatt.
– Kundene våre er veldig opptatte av kvalitet. De krever at vi har ansatte som kan jobben sin, at vi er til å stole på og at vi kommer til avtalt tid. Tjenestene vi utfører er alt fra vask av fellesarealer til vedlikehold av felles uteområder. Vi klipper plener, hekker og luker i bed, vi måker snø, feier garasjekjellere, vasker fasader og vinduer. Oppsummert utfører vi små vedlikeholdsoppgaver som borettslag, sameier eller privatpersoner har behov for å få gjort.
Østervold legger til at de også tilbyr flyttevask, med nedvasking av hus og leiligheter ved utflytting, og at de utfører mindre oppgaver for enkeltbeboere. Dette kan være å henge opp gardiner eller å skru sammen møbler. Med hjelp fra Brabo Sør blir det både rimelig og kjapt utført.
– Utfordringen for mange borettslag og sameier i dag, er at det blir gjort stadig mindre på dugnader. Folk velger heller å betale og få andre til å gjøre disse oppgavene, forteller hun. Brabo Sør skal sørge for å skape trivsel der du bor.
I større borettslag og sameier har de faste vaktmestere som befinner seg på ett bygg et visst antall timer i uka. I andre tilfeller har de faste personer som beboerne kan kontakte ved behov. Det gir en stor trygghet for beboerne at de kan kontakte de samme personene hver gang, og at de vet hvem de skal forholde seg til, forklarer Østervold.
– Målet vårt er ikke å være billigst. Kvalitet er viktigere enn pris. Tilbakemeldingene vi får er blant annet at vi har kort responstid på telefon og e-post, at vi er kjappe til å gi tilbakemeldinger og raske til å utføre jobben. Mange er også fornøyde med at vi har faste folk. I staben vår har vi kjempeflinke ansatte som er fleksible og som kan veldig mye forskjellig. De er positive, kaster seg fort rund og er løsningsorienterte.
I tiden fremover ønsker selskapet å stabilisere dagens kundemasse før de eventuelt vokser seg større.
– Vi må gjøre det vi holder på med på en god og effektiv måte, og det skal være med kvalitet!, avslutter Østervold.