164081 CV1164081 CV

Samme gode servicen som tidligere

Logoen og navnet er nytt nå som Statoil har blitt til Circle K. Men hos Circle K i Volda og i Ørsta får du fortsatt den samme gode servicen. Du blir møtt av de samme hyggelige medarbeiderne. Og de gode avtalene er like gode som de alltid har vært.

Jan Erik Leira og kona Camilla Knutsen Leira driver hver sin Circle K bensinstasjon som franchisetakere. Han i Volda og hun i Ørsta. Ekteparet samarbeider og hjelper hverandre med driften når det trengs. Den store nyheten de nå har lansert for sine mange trofaste kunder, er byttet fra å være en Statoil-stasjon til å bli en Circle K-stasjon.


- Det er jo litt rart, for Statoil er et solid merkenavn i Norge. Men nå er vi altså en del av verdens nest største kiosk-kjede. Circle K har forskjellige konsepter rundt om i verden. I Norge er det bensinstasjonene som tidligere het Statoil som nå blir Circle K. De begynte å skifte stasjonene i mai 2016, og gjør ferdig i snitt en stasjon om dagen. Det er beregnet at det vil ta cirka ett år å skifte alle.


For stasjonene i Volda og Ørsta sin del var det uke 5 i 2017 som var det magiske tidspunktet. Leira er opptatt av å understreke at alt blir værende akkurat som det har vært, bortsett fra nye skilt og om mulig enda bedre kundeservice.


164081 CV2


- Bortsett fra nytt navn, nye farger og uniformer, forblir alt likt. Forandringen er kun til det bedre. Ellers er det de samme blide og hyggelige ansatte man møter. Og kundene våre beholder alle kort-avtalene. Statoil-kortet, Coop-avtalen, NAF-avtalen og fordelsklubben er den samme, bortsett fra at den har nytt navn (Circle K Extraclub). Og i kaffeavtalen får man fortsatt den gode kaffen man er vant til.


Men er det noe som virkelig har endret seg, så er det hvordan man driver en bensinstasjon. For ikke så alt for mange år siden gikk det mest i salg av bensin, men det har endret seg mye bare på de siste 10 årene, reflekterer Leira.


- Nå handler det mye om å tilby mat i farta, og det er et stort fokus på kioskvarer og kaffe i tillegg til bilvask. Noen sunnere alternativer på mat har også kommet til, og vi har i dag både ferdige salater, grove baguetter, kylling og kyllingpølser. Det satses mer og mer på sunnere mat, og vi hører på innspill fra kundene som ønsker seg det. Innen bilservice er det ikke bare-bare å skifte en lyspære på en bil lenger, men vi prøver så godt vi kan å opprettholde denne biten. Vi bytter fortsatt pærer og vindusviskere, og vi vasker biler.


De to bensinstasjonene i Volda og Ørsta har mange fornøyde kunder. Jan Erik anslår at hele 95% av kundebasen er lokale, og mange av dem er stamgjester. Det har garantert mye å gjøre med at han er veldig opptatt av å ha en stab som yter topp service - og det med et smil. 


164081 CV3


- Man skal møte blide og hyggelige folk hos oss. Når man kommer inn skal man skal få et hei, et smil og et ha det. Det betyr alt. Man skal få lyst til å komme tilbake, og både Camilla og jeg legger ekstra vekt på det. Vi må hele tiden finne små ting som gjør at kundene velger oss fremfor konkurrenten. Og får jeg service og synes det er hyggelig å komme et sted, så kommer i hvert fall jeg tilbake, sier han, og bruker seg selv som et eksempel.


For 2017 og i tiden fremover ser Leira for seg en økt satsing på det som foregår inne i butikken. Mye vil forbli det samme, men noen nyheter blir det også, som på drivstoff-fronten.


- Premium bensin og diesel er to nye drivstoff-typer vi har fått. I forhold til drivstoffet vi hadde tidligere, viser tester at man kommer lenger per liter med disse nye typene. Ellers satser vi mye på bilvask på begge stasjonene, og det kommer nye vaskekonsept hele tiden. Etter planen skal vi lansere et helt nytt opplegg rundt sensommeren og høsten.


Som en lokal bensinstasjon er Circle K Volda og Ørsta et naturlig møtepunkt for mange. Og at de setter pris på støtten, viser de ved å gi noe tilbake til lokalsamfunnet. Gjennom avtaler med blant annet håndballag, fotballag og skateparken i Volda, bidrar de med støtte og får samtidig god markedsføring i retur.


- Vi tror at hvis vi gir litt, så er det lettere å få litt tilbake. Og det er selvfølgelig viktig for oss å være synlig i nærmiljøet.


På spørsmål om hvorfor kundene skal velge Circle K i Volda og Ørsta fremfor å gå til en konkurrent, fremhever ekteparet Leira den gode servicen.


- Forhåpentligvis har vi et godt rykte. Jeg at håper folk synes de får hjelp og service hos oss. Tilbakemeldinger vi får fra kundene går på at det er kjekt å komme inn her, og på at de som jobber her er blide. Fokus på rask service og en hyggelig betjening. Det er mottoet til Circle K både i Volda og Ørsta.

Les mer...

2017-01-03 14:30

172002_Kdåi

Spennende laksesafari i naturens kongerike | Kvåsfossen

Artikkel Legger du neste selskap, bursdag eller jobbkonferanse til Kvåsfossen - Sørnorsk Laksesenter AS, er du garantert en spektakulær opplevelse. Rammen er en unik beliggenhet, og her får du være med på laksesafari...
171123 MRH3

Med yrkesstolthet og ydmykhet for håndverkeryrket

Artikkel Helt siden Murmester Rolf Holm AS bygde sitt første bygg i 1945, har det gode murerhåndverket vært førsteprioritet. “Vi er en håndverksbedrift som ønsker å jobbe litt på den gammeldagse måten”, sier daglig...

    Faktaruta

    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    DFDS_puff

    DFDS Seaways

    Et jobbmøte utenom det vanlige

    Arkiv