– Det er et kjempebra miljø her på senteret, og det merker kundene våre også. Til sammen er vi nå 21 butikker, og i tillegg til sportsbutikk, reisebyrå og frisører, har vi også mange nisjebutikker. Det gjør at kundene våre kan få tak i produkter som ikke finnes andre steder i Grenlandsområdet. Det er viktig. Jeg håper at det etter hvert kommer enda flere nisjebutikker hit, sier Anne Kathrine Ovastrøm.
Hun stortrives i jobben som senterleder for Arkaden Skien Storsenter. Med bakgrunn fra Varnergruppen og Dressmann, har hun i 2 1/2 år spredt entusiasme og glede til kjøpeglade i Skien. Senteret utvikler sine egne kampanjer, og samarbeider tett med både Servicebyen Skien og næringslivet i Skien om arrangementer i byen.
– Fokuset vårt er på at kundene skal trives her. De skal føle at her kan de både handle og slappe av med god mat etter handelen. Butikkene i Arkaden er kjent for eksepsjonelt god kundeservice, og i tillegg til mange faste kunder har vi også mange turister som kommer innom.
Kundene har 330 parkeringsplasser å boltre seg i, med to timers gratis parkering, og innenfor dørene er det til enhver tid rent og pent. Ovastrøm legger ekstra vekt på at Arkaden skal være innbydende for alle kunder. Da må det ryddes og rengjøres ofte. Det gir de beste rammene for god stemning og god shopping.
– Det er et tøft marked å være i, og nettopp derfor er det utrolig viktig med humor. Hverdagen er en fest, og vi ansatte har det morsomt på jobb. Det tror jeg smitter over på alle, og det viktigste for meg er at både kunder og ansatte trives. Alle er hjertelig velkommen hit for en hyggelig opplevelse, understreker Ovastrøm.
Hun er opptatt av Arkadens rolle som et knutepunkt, hvor folk møtes og trives, både kunder og ansatte. Det er til sammen rundt 200 ansatte på hele senteret, og butikkene har usedvanlig engasjerte butikkeiere. De gjør alt for at kundene skal få det de ønsker. For til syvende og sist er det selvsagt det det handler om.