Bente Hetland har vært senterleder for AMFI Vågen i litt over ett år, og hun stortrives i jobben for et senter som skal levere hverdagslykke til kundene som tar turen innom. Med mange års leder- og salgserfaring , så vet hun godt hva som skal til for å skape de gode opplevelsene.
– Det har vært en bratt læringskurve, for det er et stort senter jeg drifter. Bygget er totalt på 50 000 kvadratmeter og deler av senteret er det gamle Sandnes Uldvaren, som er et historisk og vernet bygg, noe som bidrar til å skape en god atmosfære på senteret.
Et godt utvalg butikkerEt godt kjøpesenter har et utvalg av butikker som spenner bredt, slik at alle som tar turen innom kan finne akkurat hva de leter etter når de skulle trenge det. Inne hos AMFI Vågen finner man mange av de største motekjedene, samt mindre nisjebutikker i tillegg til spisesteder, parfymerier, frisører, matbutikker, vinmonopol, apotek, kino og til og med hotell.
– Det er viktig for meg som senterleder å være ute i senteret, og selv om det er rundt 500 ansatte har jeg likevel et mål om å være kjent med alle. En god senterleder er mye tilstede der kundene og ansatte møtes sier Hetland engasjert.
AMFI Vågen er et ukomplisert, pålitelig og folkelig senter hvor kundens trivsel er i fokus. Med nesten fire millioner besøkende innom hvert år er det at kundene får en god opplevelse særdeles viktig, og noe alle de ansatte ved senterets butikker fokuserer på. Et kjøpesenter hander naturligvis for det meste om shopping, men kunden skal ha en god opplevelse mens de shopper.
Sandnes i sentrum– AMFI Vågen skal være et møtepunkt i Sandnes. Vi ønsker å være hjertet i lokalsamfunnet og en plass der folk møtes for å få litt hverdagslykke. Vår sentrale beliggenhet gjør at man kan hoppe av både tog og buss rett ved senteret, og om man kommer i bil er det 700 parkeringsplasser tilgjengelig for kundene.
– I mitt hjerte er det Sandnes som er byen, det er det ingen tvil om. Og AMFI Vågen ligger midt i sentrum og rett ved sjøen, her er vi midt i smørøyet og alle er hjertelig velkomne! Jeg har stor tro på fremtiden, og vi jobber med å skape trivsel på arbeidsplassen for alle ansatte da dette skaper trivsel for kundene. Til høsten går vi inn i Vågen-skolen hvor alle ansatte ved senteret skal bli coachet av eksterne, dette gjør vi for å få et mer samkjørt uttrykk utdad og for å fokusere på de rette tingene både for oss og for våre kunder.
– Hos AMFI Vågen er det noe å glede seg til. Alltid. Med gode opplevelser og handel sammen med ekte mennesker skaper vi et godt miljø på AMFI Vågen.