– Vi har det unike som ikke alle andre har. Det er kjernen i Esmeralda Design. Samtidig har vi et stort mangfold slik at kundene våre ikke ender opp med de samme produktene. Vi kan tilby det som er i motebildet nå, og har hele bredden fra det unge og hippe til det klassiske voksne, forteller Cathrine Damm Westvold.
Hun og Ida Røine kjøpte opp firmaet for to år siden av tidligere eier som etablerte firmaet for 25 år siden. De er glade for å videreføre det unike konseptet, og har kunder innen alt fra skobutikker, parfymerier og livsstilsbutikker. Kundekretsen kommer fra hovedsakelig fra Drammen, Asker og Sandvika men strekker seg også helt opp til Tromsø.
– Esmeralda Design er et unikt tilbud til våre kunder i forhold til at vi leverer sesong og har alt på lager. Vi bruker mye tid på research og å lete opp leverandører som det ikke er så lett å få tak i for andre. Det vi er ute etter er ting som skiller seg ut selv om det følger trendbildet. Det skal være noe eget med produktet samtidig som det skal ha god kvalitet, konkurransedyktige priser og at man får det i sesong. Vårt mål er at vi skal gi et så godt tilbud som mulig i forhold til våre kunder slik at de slipper å gjøre jobben selv, sier Westvold.
Westvold og Røine er opptatt av å promotere sine leverandører på best mulig måte og vil fremover fokusere på å ha færre leverandører slik at de best mulig kan markedsføre en bredde av deres produkter. En ny nettside med nettbutikk ble lansert i vår – med svært gode tilbakemeldinger fra kundene.
– Fremover vil vi fortsette å etablere oss i det vi synes er viktig, og justere oss i forhold til hvilke leverandører og produkter vi vil ha. Vi leker også med tanken om at vi kanskje en gang kan produsere noe selv. Målsetningen er at våre merker skal bli bedre kjent og få en større etterspørsel, avslutter Røine.