– Vi er en positiv bedrift som er opptatt av å være aktivt og personlig involvert i alle jobbene vi gjør, sier Graham Armstrong.
Han er daglig leder av ALP Norge AS, som holder til Stavanger. Bedriften ble startet opp i 2010 og arbeider hovedsakelig for oljeindustrien, og tar på seg ulikt arbeid innen blant annet teknisk sikkerhet og evakuering. Selskapet besetter også bedrifter med utstyr innen sikkerhet.
– Oljeindustrien fikk seg en stor knekk i desember i fjor, men jeg har stor tro på at markedet vil komme på rett kjøl igjen. Vår visjon er å vokse, og bli en større bedrift i oljeindustrien med tiden. Det tror jeg vi klarer med den kvaliteten vi leverer.
Armstrong arbeider tett med Lucas Schuma fra Tsjekkia. Selv er Armstrong fra Albertine i Skottland, og forteller at deres ulike bakgrunn har mye å si for hva de får utrettet i oljeindustrien i Norge – at en tredje felleskultur gir dem et nytt syn på verden.
– Jeg har en teknisk bakgrunn som sivil ingeniør og har lang administrativ erfaring. Lucas har mest erfaring innen fysisk arbeid. Han har lenge arbeidet innen bygge bransjen. Vi hjelper og utfyller hverandre. Jeg tror at vår ulike kulturelle bakgrunn har gjort oss sterkere og mer forståelsesfulle for markedet, sier Armstrong og legger til:
– Det begynner å bli kjedelig å tilbringe hver dag på kontoret. Jeg har selv jobbet mye med fysisk arbeid på fritiden. Nå ønsker jeg å arbeide mer frilans, hvor jeg også får jobbe ute i felten.
Han tror at bedriften vinner mange kunder ved å selv være delaktig i arbeidet. Selv om kameratene har to ulike firma, er det Armstrongs firma, ALP, som står i fronten når det gjelder kundekontakt. Han forteller at det er viktig for firmaet å utrette godt arbeid ovenfor sine kunder.
– Bestiller du arbeid fra oss får du arbeidere med god, teknisk forståelse. Vi tilbyr også konkurransedyktige priser. Det skal legges til at vi ikke bare arbeider for å tjene penger. Et godt arbeidsmiljø er minst like viktig. For oss er det viktig at våre ansatte føler seg sett og tatt vare på, sier Armstrong.
Han legger til at han tror deres ansatte registrer deres genuine interesse for kundenes behov og ønsker, som igjen gir resultater til deres kunder.