Firmaet så dagens lys allerede i 1934, og den gang drev de først og fremst med busser. Siden har Drammen karosseri AS gradvis utviklet og tilpasset seg markedet. I dag er de en sentral nasjonal aktør innen billakk og karosseri.
– Vi har en betydelig kundeportefølje, og prøver hver dag å gjøre det vi kan for at vi skal ha fornøyde kunder. Skadereparasjon og lakkering er våre primære oppgaver, og så har vi spesialisert oss på reparasjon av high-end og aluminiumsbiler. Der har vi en veldig stor kompetanse, og vi har investert mye i både spesialutstyr og kompetanseutvikling på dette feltet, forklarer daglig leder Cato Leine.
De tar i mot alle slags biltyper og -merker, men når det gjelder aluminiumsbiler, går det stort sett i Tesla. Andre merker er Ferrari, og Leine og kompani bruker det samme reparasjonsutstyret som Ferrari, nemlig Car Bench.
– Tesla begynte vi med i 2009. Siden har vi vært veldig fokusert på å hjelpe Tesla og deres kunder på en god måte i forhold til skader og annet. En aluminiumsbil må behandles på en helt spesiell måte. Det er veldig mange prosedyrer involvert, for aluminium er mye mer brannfarlig enn andre materialer.
En stor andel av kundene til Drammen karosseri AS er bedrifter. Leine forteller at de har avtaler med en lang rekke forsikringsselskaper. I tillegg jobber tett med bilforhandlere i nærområdet, og med bilbransjen generelt i Buskerud.
– Kundene synes vi gjør en fagmessig god jobb, og det får vi mange tilbakemeldinger på. Det er om å gjøre å ha kunden i høysetet. Vi skal være tilgjengelig, sørge for at kunden blir så fornøyd at han kommer igjen. Det krever motiverte medarbeidere som ønsker å gjøre en god jobb, og det føler jeg at vi har.