192001w3192001w2192001w4192001w1

Leverer industriporter til akkurat din type bedrift – når du trenger det som mest

– Vi satser på god gammeldags service, sier daglig leder, Thor Jørgensen i Agderport, som har iverksatt en rekke tiltak og digitalisert hele bedriften for å kunne yte lynrask og presis service.

Det er nesten fire år siden sist vi besøkte Agderport i Kristiansand, og det er faktisk en god del som har forandret seg hos det snart 20 år gamle selskapet siden vi var her i 2015. Bransjemagasinets utsendte observerer blant annet en oppgradering av deres velkjente logo, som nå pryder firmaets biler og lokaler i en mer moderne logotype – men likevel med den samme, spreke oransje fargen som alltid. Det er imidlertid ikke den viktigste forandringen. 


Agderport, har tatt i bruk QR-koder som hjelpemiddel, og har digitalisert hele den daglige driften, og på denne måten effektivisert blant annet servicetiden og kundens kostnader. 


– Vi har digitalisert hele bedriften med vårt eget system, og hver port vi selger får sin egen tagg som vi «henger» alt på - som et kartotek, forteller daglig leder Thor Jørgensen. 


– På en normal port anbefaler vi periodisk kontroll en gang i året uansett bruk. På porter med høyere driftssyklus, som for eksempel: vaskehaller og parkeringsanlegg der porten åpner og stenger hele tiden, bør den kontrolleres fire ganger i året, mener han. 


Tar service på alle typer porter

Skulle en port derimot trenge en hastereparasjon, for eksempel ved fjærbrudd, kan kunden oppgi ID på porten, og vips, så får Agderport opplysningene de trenger for å ta med riktige deler. 


– Det sparer kunden for første oppmøte. Porten er som oftest operativ igjen en til fire timer etter at kunden har hatt et havari på den, sier Jørgensen. 


Agderport tar service på alle typer porter, og har selvsagt også kompetanse på alle typer porter. De kjøper inn ferdige produkter som de installerer, og tar ekstra god vare på eksisterende kunder gjennom gode serviceavtaler. 


– Vi har alltid satset på å være best på service. Vi er et lokaleid selskap som klarer å hamle opp med de store internasjonale selskapene på service, sier Jørgensen. 


De server både Aust- og Vest-Agder med alle mulige porter til ulike industrier, leverer også enkelte produkter til hele Norge. 


Kort leveringstid

Jørgensens spesialfelt er sertifisering og offshore, og dette med porter er noe han virkelig kan. Rullegitter, offshoreporter, grindporter, garasjeporter, veibommer, værtettinger og isolerte, doble dukporter til tungindustrien, er bare noen av porttypene som Agderport leverer, reparerer og installerer.


– Ledd-heiseport er hovedproduktet vårt, og vi er importører av Lindab. Alt vi har av produkter er europeisk kvalitet. Og så har vi kort leveringstid. Det er noe vi har jobbet veldig for å få til, fastslår han.


– Det nyeste innen industriporter, er at arkitekter er blitt mer opptatt av isolasjonsevnen. Vi har åtte centimeter tykke porter med lav U-verdi som beskytter mot støy for naboen, og det er noe av det beste du får! 


Han røper at de er blitt store på hurtigporter, og poengterer igjen at de leverer kjapt. I Agder kan vi om nødvendig levere ny port i løpet av 48 timer, men de er viden kjent for å være raske til å levere porter selv utenfor Sørlandet. 


– Lokale servicefolk er veldig viktig i forhold til havn og også andre kunder. Vi kommer på timen, om det er krise. Vi er raske, og ingen slår oss på service, et trygt valg som leverandør, med andre ord, sier Jørgensen. 


For Jørgensen har Agderport vært mer enn bare et levebrød. Til tider har han vært mer på jobb enn hjemme. Han har mange jern i ilden som daglig leder, men han har mange flinke folk å støtte seg på i Agderport. En støtte som går begge veier, kan han fortelle, og roser sine ansatte opp i skyene. 


– I Agderport handler det om å se menneskene. Det er viktig å virkelig sede ansatte. Vi har et godt samhold og stor trivsel, og de ansatte vet at de kan komme til meg for å prate, om det er noe.


For noen få år siden var sykefraværet i Agderport litt for høyt. Da startet vi med målrettede medarbeider-undersøkelser der de ansatte fikk konkrete mål å strekke seg mot, og i dag er sykefraværet betydelig lavere.


– Vi er verdens beste arbeidsplass 

– Jeg er ydmyk. De verdiene vi har fokus på, slår tilbake. Så lenge du former det riktig fra starten av når du ansetter folk, blir det riktig kultur i bedriften. 


Blant de ti ansatte i Agderport, finnes Jørgensens datter Victoria. Det som egentlig bare skulle være for en liten periode, ble til en fast ansettelse da den serviceinnstilte og arbeidsomme ungjenta fort fant sin plass i farens bedrift. 


– Her i Agderport er det et godt arbeidsmiljø og at folk trives på jobb er viktig. Sammen skaper vi verdens beste arbeidsplass, avslutter Jørgensen.


192001w2

Les mer...

2019-03-08 18:00

193033w6

– Man må være mer tilstede

Artikkel 90 prosent av alle møbelkjøp starter over nettet. Da er det ekstra viktig for de fysiske møbelbutikkene å henge med i utviklingen. Slik håndterer en kjede som Fagmøbler den økende konkurransen med nettbutikkene.
193020w2

– Når du står der helt hjelpeløs, så kommer vi!

Artikkel Når skaden er skjedd: Forsikringsselskapets øyne og ører bistår med spesialisthjelp og dokumentering av skader. – Vi er hjelperne; en profesjonell hånd å holde i.

    Kontaktinformasjon

    • Agderport AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      38 02 23 40
    • Adresse:
      Mjåvannsvegen 184, 4628 Kristiansand
    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Tone Vid Skipá

    Arkiv