191024w1NY191024w7191024w5

- Vi er et samlingssted for de lokale!

Fra klær til sko og apotek – på AMFI Fauske finner man et pulserende og varmt kjøpesenter som er opptatt av de lokale.

En lørdags formiddag i januar spaserer vi ned mot AMFI Fauske. Livet på senteret er myldrende og latteren henger løst blant de eldre som sitter og koser seg med en kaffe. Barnefamilier morer seg i lekerommene og kjærestepar spaserer hånd i hånd gjennom senteret. Ann Mari Zahl er senterleder, med lang fartstid innenfor senterets fire vegger. Hun har jobbet som senterleder siden 2012, og før det jobbet hun ti år som butikkleder i Dressmann. 

 

 Det var klart det var rart å skulle gå i fra å være sjefen til de som hadde vært kollegene mine i mange år, men det har gått veldig, veldig fint. Jeg stortrives, og elsker å treffe nye folk hver dag, forteller hun med et smil om munnen. 

 

Geir Helland og Cathrine Johansen er nære kolleger av henne, han er driftsleder og hun er sosiale medier konsulent. Tidligere jobbet Helland som elektriker i tolv år, før han prøvde seg som driftsleder på senteret. Johansen er utdannet journalist, og ansvarlig for markedsføring og innholdsproduksjon for AMFI Fauske. 

 

 Vi har 15 000 kvadrat å ta hånd om, så vi er avhengige å ha gode kolleger, og jeg er heldig med mine, forteller Zahl.

 

Andre kolleger som er med på å dra lasset er daglig leder Knut-Erik Holsen i Ark Bokhandel og Alice Brekke i Cubus. Holsen åpnet bokhandelen i 2007, da senteret var nyåpnet, og skryter av å ha de beste medarbeiderne. 

 

 Det hotteste innenfor bokhandel akkurat nå er pocketbøker som man kan ha med håndbagasjen til varmere strøk, og så vet jeg at slanke- og treningsbøker også er populære nå i januar, sier han med et glimt i øyet.

 

Daglig leder, Alice Brekke i Cubus har vært på AMFI Fauske siden 2009, og elsker en travel hverdag med hyggelige kollegaer og trivelige kunder. Hun forteller at hun ser frem til våren, da kommer Cubus-moten til å være preget av blomstermønster og livlige, friske farger.

 

En annen som gleder seg til våren, er blomsterdekoratør fra Spire Blomsterhåndverk, Kristine Sjø. Hun brenner for å lage blomsterprodukter for begivenheter og arrangementer, og forteller at man må ha sans for estetikk for å lykkes i bransjen. 

 

 Jeg har brukt fire år på å bli blomsterdekoratør, og jeg trives på grunn av kreativiteten og så elsker jeg å møte nye mennesker, forteller hun engasjert.

 

Daglig leder og medeier av Lille Luring, Mariell Skjeldstad, trives også i jobben sin. Denne høsten kom barnebutikken på senteret, etter at Skjeldstad og en venninne av henne kjøpte opp forretningsideen. De er en selvstendig butikk, som også fører kjente merkevarer. 


 Vi har egentlig alt til barn og familie, blant annet bilstoler. Et godt tips er at vi også leier ut bilstoler i alle vektklasser, og det til en veldig lav pris, forteller hun. 

 

– Det skal være mange aktiviteter på senteret fremover mot sommeren, forteller senterlederen og de ser frem til mange hyggelige og travle dager frem mot både påske, 17.mai og sommerferie. 

– Senteret ligger sentralt plassert i Fauske sentrum og vi har mange parkeringsplasser tilgjengelig. Her er flere spisesesteder med rikholdig meny, og vi ønsker alle gamle og nye kunder velkommen, avslutter Ann Mari Zahl til Bransjemagasinet.


191024w7

Les mer...

2019-02-11 13:30

194004w3

Visuell inspeksjon i nye høyder

Artikkel Droneinspeksjoner har etablert seg som en raskere og tryggere måte å utføre inspeksjoner på. Nordic Industries har allerede lang erfaring med termografering og 3D-modellering.
193032w1

Håndterer du passord sikkert i din bedrift?

Artikkel Dårlig oppbevarte passord og usikker deling av informasjon kan gjøre din bedrift sårbar. Ellera AS har utviklet et produkt for trygg lagring og deling av sensitiv informasjon, som kombinerer brukervennlighet...

    Kontaktinformasjon

    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Tone Vid Skipá

    Arkiv