Bertel O. Steen har en historie i Tønsberg som går tilbake til 1967. Det betyr at de snart kan feire 50 år. De går inn i jubileumsåret med optimisme og god tro på en liten økning.
- Vi føler at vi nå har en veldig god produktportefølje, både på vare- og personbil. Dette er et av de mer komplette anleggene i Vestfold, i forhold til at vi leverer på personbil, nyttekjøretøy og på brukt. I tillegg har vi et varelast-verksted og et vanlig personbil-verksted. Fordelt på de 6500 kvadratmeterne har vi også en klargjøringsavdeling, en oppretter- og lakk-avdeling og eget dekkhotell. Anlegget slik det fremstår i dag stod ferdig i 2011, og det har også en egen kafe, sier markedssjef Joachim O. Cedergren.
2017 ikke er et stort år for nye lanseringer da det kom veldig mange nyheter i de to foregående årene. Allikevel kommer Mercedes med en E-klasse nå tilgjengelig med firehjulstrekk. I mars kommer E-klasse All terrain, og til sommeren får S-klasse en ansiktsløftning samt at nyheten E-klasse kupe blir tilgjengelig.
- Den store trenden i markedet er alternative former for drivstoff. Enten det er elbil eller i form av plug in-hybrid. Av plug-in hybrid har vi fem modeller tilgjengelig i dag, og i C-klasse-segmentet er det C-stasjonsvogn og GLC SUV med plug in som er de store vinnerne hos oss.
Cedergren forklarer at Mercedes har gått mot strømmen med sine plug in-modeller. Der mange andre reduserer motorstørrelsen og kompenserer med strøm, har Mercedes valgt en motor som er litt over middels størrelse, sammen med strøm. Resultatet blir biler som er både sprekere og morsommere å kjøre, samtidig som man sparer på drivstoff.
- Når det gjelder 2017-nyheter på Peugeot, lanserte de nylig 3008. Det er vel den av modellene deres som har fått best mottakelse i markedet så langt. Rundt påske kommer storebroren 5008 i helt ny drakt. Den beholder syv-seteren, men blir mer SUV-aktig og får et formidabelt bagasjerom på 780 liter! Ergo er den en drøm for barnefamilier.
Et av slagordene til Bertel O. Steen er “Gode opplevelser”. Og det er nettopp hva Cedergren og kollegene hans ønsker at kundene skal sitte igjen med etter et besøk hos dem.