171016 ML0171016 ML1171016 ML2171016 ML

Lyser opp Lyngdal med kvalitet og design

Å velge riktig belysning på riktig sted gjør underverker for et rom, et hus eller en uteplass. Hos Mesterlys Lister Elektro Lyngdal AS får du rådgivning og eksperthjelp til å ta de rette valgene. Som kunde får du gleden av et rikt produktutvalg av topp kvalitet med utsøkt design.

Kai Birger Birkrem er en mann med et lidenskapelig forhold til lys. Han er daglig leder av

Mesterlys og Expert i både Farsund og Lyngdal. De to kjedene holder til i de samme butikklokalene på begge lokasjonene. Selv begynte Birkrem som sjåfør for Expert i 2008. Etter hvert som han fikk mer ansvar og mer kunnskap, begynte han å jobbe med salg av hvitevarer. Han ble butikksjef i Farsund for drøyt tre år siden, og overtok som daglig leder for hele Lister Elektro i desember 2015. Bransjemagasinet dro på besøk til butikken i Lyngdal.


- For litt over to år siden hadde vi en butikk på rundt 600 kvadratmeter nede i sentrum. Så i 2014 flyttet vi opp til Handelsparken her i Lyngdal. Da fikk vi en butikk på totalt 1500 kvadratmeter. Det var den største elektrobutikken i Lister, og den største mellom Stavanger og Kristiansand. Lister Elektro har alltid hatt lamper, men da vi flyttet inn i Handelsparken gikk vi inn i Mesterlys-kjeden.


Mesterlys er en av Norges ledende kjeder innen belysning. Det er butikkene selv som eier Mesterlys, og kjeden består av cirka 30 butikker. Varemerket er at de satser på belysning av høy kvalitet fra gode, anerkjente merker som Nordesign, Belid og MS belsyning. De har egen katalog som sendes ut til private husstander. Den kommer ut to ganger i året, og de sender også ut tilbudsblader tre-fire ganger i året. 


- Kjeden satser på kvalitet og design. Mesterlys har litt andre produkter enn de man typisk får hos en møbelforretning eller hos en lavpriskjede hvor man får bare lys. Det er litt der vi satser. Skal du bare ha en lampe til 199 kroner, så er kanskje ikke dette den rette plassen. Vi har mye billig belysning også, og ikke kun dyre produkter, men vi satser på kvalitets-belysning. Og ikke minst satser vi på å ha selgere som har kunnskap om belysning. I begge butikkene våre har vi ansatte som er utdannet profesjonelle lys-rådgivere. Det skiller oss og kjeden fra konkurrentene våre, forklarer Birkrem.


Med så mye kompetanse innomhus, reiser de ansatte gjerne ut til kunder for å tilby rådgivning. Enten man skal ha en lampe på en spesiell plass, eller om man skal lyssette et helt hus - Mesterlys i Lyngdal yter eksperthjelp og bistand.


- Det finnes jo et hav av forskjellige lamper, og det spesielle er at det er et hav av forskjellige lyspærer. Lyspærer har forskjellige fargekvaliteter. På LED er det også veldig stor forskjell på pærene, og mange har for snevert fargespekter. Har du en pære uten god fargegjengivelse, får du heller ikke et godt lys i lampen. Så det gjelder å finne det rette lyset for lampen.


171016 ML3


Mesterlys Lister Elektro Lyngdal AS har en kundekrets som omfatter cirka 40 000. Kjeden har også en butikk i Mandal, så butikken i Lyngdal dekker regionen i Lister. De jobber hele tiden hardt mot målet om å bli Listers største tilbyder av belysning i tillegg til elektro. For, som Birkrem understreker, belysning og elektro henger sammen. Med Expert og Mesterlys sammen kan de tilby et totaltilbud.


- Lys er viktig. For mange er lys og lamper et smykke i hjemmet, og da er det viktig å finne akkurat den rette lampen. Du kan sammenlikne den med å ha et smykke rundt halsen. Det hjelper ikke hvor fin kjole du har, for det er smykket rundt halsen man ser. Å finne den rette lampen til å lyssette et rom, det er viktig.


Totalt er Kai Birger Birkrem ansvarlig for en lærling og 20 ansatte, fordelt på 12 årsverk. Med et veldig fokus på kunnskap i staben, ønsker de å gi kundene den beste handle-opplevelsen. Hos  Mesterlys Lister Elektro Lyngdal AS betyr dette å kunne tilby kvalitet, et flott produktutvalg og gode utstillinger. Her slipper du som kunde å måtte gjette deg til hva som ligger i eskene. Mobiltelefonene står på et bord slik at du kan ta på dem. Du kan teste radioene, og du kobler enkelt til et par hodetelefoner til mobiltelefonen for å sjekke lyden. Det kaller vi kundeservice med det lille ekstra!


- Målet vårt er å være best på service, og vi får enormt god respons. Det er jo servicen som skiller en fysisk butikk fra en nettbutikk, så vi lever og ånder for det. Og det er nettopp derfor vi har gått inn i en Mesterlys-kjeden med utdannede lysrådgivere, for å kunne tilby denne servicen til kundene. Motsetningen er å ha en plukk-butikk der man bare finner lampene og må klare seg selv. Vi setter kundene i fokus, og kunden får hjelp. Det er det samme i Expert-butikkene våre. Vi har egen PC-tekniker som tilbyr alle tjenester til mobil og data, og vi har enormt dyktige folk på brune- og hvitevarer.

Les mer...

2017-03-21 16.45

sorbetong1

Tillit og samarbeid i fokus for nystartet betongfirma på Sørlandet

Artikkel Sør Betong AS, er et nyetablert betongfirma som er lokalisert i Farsund og drives av to pålitelige håndverkere som setter kvalitet foran kvantitet.
wimpel1

Effektivt produkt eliminerer kaldtrekk fra vinduer

Artikkel Wimpel er forhandler for Eltra AS - en varmelistprodusent som har utviklet kompakte varmelister som effektivt tar kaldraset fra vinduer i næringsbygg og private boliger. – Varmelistene stopper kaldraset...

    Kontaktinformasjon

    • Mesterlys Lister Elektro Lyngdal AS
    • Adresse:
      Fiboveien 1, 4580 Lyngdal
    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    national-cancer-institute-NFvdKIhxYlU-unsplash

    Å jobbe som vikar

    Å jobbe som vikar via et vikarbyrå i Norge har mange fordeler, men det kan også være svært gunstig for en bedrift å innleie fra bemanningsforetak.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv