171125 FT1171125 FT2171125 FT3

Med forkjærlighet for farger

45-årsjubileet markeres med et pang og en ny, lekker butikk for Fargerike Torkelsen i Odda. Det var svigerfaren til dagens innehaver Sigmund Sævareid som åpnet dørene for første gang i 1972. Jubilanten har siden spisset kompetansen på gulv, maling og solskjerming.

Sævareid og hans ansatte betjener privatkunder med et godt utvalg innen maling, gulvbelegg, parkett, laminat og solskjerming fra kvalitetsmerket Luxaflex. I tillegg til fire medarbeidere i butikken har Fargerike Torkelsen en egen håndverker. Han utfører gulvlegging, flislegging, maling og tapetsering samt montering av solskjerming. 


- Kommer det inn en kunde som vil ha nytt gulv, kan vi tilby en totalpakke. Vi kan rive det gamle og flyte nytt hvis gulvet er skjevt. Deretter kan vi legge nytt belegg, parkett, laminat eller vinylklikk. Dette er vinylstaver som klikkes sammen i stedet for belegg. Vi driver også med epoxy-maling til tørre rom, forklarer Sævareid. 


Han har vært i firmaet siden 2005, og har fungert som daglig leder de siste 10 årene. Med seg har han dyktige ansatte, hvorav en har jobbet i butikken helt siden starten og en annen i over 20 år. I en bransje i stadig utvikling er de alle jevnlig på kurs for å oppdatere seg. Og i bunnen ligger et solid fundament av lang erfaring.


- Jeg tror vi er best på farger og løsninger, både utvendig og innvendig. Vi får veldig gode tilbakemeldinger når vi har hjulpet kunder i gang. Vi bruker god tid på kundene, og vi skal være der for dem slik at de ikke må gå rundt alene i butikken og lete. Ellers kan vi også dra ut på befaring, og vurdere og gi et prisoverslag.  


Som en del av kjeden Fargerike skal også avdelingen i Odda nå gjennomgå endringer og oppussing. Målet for kjeden er å strømlinjeforme butikkene slik at alle har det samme konseptet. Sævareid ser frem til å få en mer inspirerende butikk med blant annet et eget inspirasjons-studio for tapet. Han sier avslutningsvis at målet for den videre driften er å beholde en stabil kundemasse og stab. Dette er alfa og omega for virksomheten. Og like viktig er det at alle kunder skal være fornøyde når de går ut døra, både med produktet de har spurt om hjelp til, prisen og totalopplevelsen.   


- Trenden har lenge vært grå og lyse farger utvendig, og vi har vært gjennom en epoke hvor alt innendørs skulle være eggehvitt. Heldigvis er farger nå på vei tilbake, både på maling og tapet. Det er mye kjekkere å jobbe med farger enn det sterile hvite! 


171125 FT4

Les mer...

2017-03-29 16:00

shutterstock_153639434

Få fersk fisk til weekend-rushet!

Artikkel Fersk sjømat i særklasse får du hos Polar Fisk og Skalldyr. – I Nord-Norge er fersk fisk det du drar opp i båten, tar med deg hjem og steker til middag – det er slike ferske produkter vi tilbyr til Østlandet.
184056-1

Slik har AMFI Ulsteinvik blitt nærmiljøet sin møteplass

Artikkel I den vesle byen Ulsteinvik, viste kundetellaren til AMFI Ulsteinvik heile 1,1 millionar kundebesøk i fjor. – Vi er opptekne av å vere hjartet i lokalmiljøet, og at folk skal trivast her.

    Faktaruta

    Ann-Kristin-Ytreberg-3

    Redder miljøet - én bedrift av gangen

    Bedrift for bedrift, jobber stiftelsen Miljøfyrtårn seg fremover – eller tilbake, til en grønn planet.

    IMG_3765

    Jakten på naturlig skjønnhet

    Jan Thomas tar oss med på reisen til godt selvbilde og velvære

    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    Arkiv