171119 FE171119 FE1

Fagkunnskap betyr trygghet

Fliseksperten AS har hatt en fin utvikling siden oppstarten i 1982. I dag tilbyr Molde-firmaet det meste innen flis, ovner og ildsteder. Den godt sammensveisede staben på 10 ansatte ledes av murmester Ulrik Post-Pedersen.

Det var faren hans som startet det hele. Ulriks karriere som murer begynte da han bokstavelig talt ramlet opp i ei murbalje i en alder av tre år. Heldigvis ble han ikke skremt av besøket på sykestua hvor han måtte sy et sår i hodet. I 1988 tok han nemlig svennebrevet, og siden har han jobbet i firmaet. Far og sønn arbeidet side om side til førstnevnte pensjonerte seg, og Ulrik tok mesterbrevet i 2008. I alle disse årene har de holdt til i de samme lokalene i Elvegata. 


- Vi har økt veldig de siste to årene, både på ansatte og omsetning. Staben er doblet fra fem til 10 medarbeidere. Det har ikke vært meningen å bli større, men det har nå bare blitt slik. Da vi startet med ildsteder fikk vi mer å gjøre, forteller han.


De selger ovner og ildsteder gjennom den norske kjeden Ildstedet. Trass i firmanavnet selger de ikke flis, men de har mange gode samarbeidspartnere som tar seg av dette. Varme og vedovner er noe de alltid har holdt på med. I tillegg utfører de det meste innen våtromsarbeid, mur og puss, flislegging og rehabilitering av piper.


- På en måte har vi blitt to avdelinger nå, én med fliser og én med ovner, piper og peiser. På sistnevnte har vi to ansatte som jobber fast med dette, mens resten legger fliser. Stort sett betjener vi kun privatkunder, men vi har også én stor utbygger som vi legger fliser for. Dette er den største kunden vår. 


Ulrik Post-Pedersen forteller at Fliseksperten AS har en god og sunn drift, og ansatte som utgjør fin og sammensatt gjeng. Og konkurrentene ser han mer på som kolleger, for mange av dem er samarbeidspartnere. 


171119 FE1


- Murmestere er en utdøende rase, det er ingen igjen av oss. Jeg er leder av murmesterlauget i Møre og Romsdal, og der også er interessen dalende. Jeg brenner veldig for at folk skal utdanne seg, og for mesterbrevet. Det føler jeg er et viktig varemerke og en trygghet for kunden. At vi er en fagbutikk er kanskje det viktigste. Hos oss får man alltid et svar, og det vi gjør er innenfor lover og regler. Vi må verne om håndverket og verne om de som kan faget - og få folk med oss. Vi har hatt lærlinger opp gjennom årene, og for meg er det viktig å lære opp de unge, avslutter han. 

Les mer...

2017-03-27 13:30

172062.,.,.,.

Her er alle firbeinte i trygge hender!

Artikkel Hos Dyreklinikken Bergen Vest blir du møtt av faglig dyktige ansatte som kan hjelpe din firbente venn. Her kan både du og Fido være trygg på at den beste behandlingen blir gitt på best mulig måte - uansett...
172072.

Circle K-stasjonen med den beste servicen

Artikkel En bensinstasjon av den litt gode, gamle sorten – det er Circle K Haukerød. Målet er å gi kundene en god opplevelse. Det får de med fersk påsmurt mat, en flott bilvaskhall og hjelp til skifting av lyspærer...

    Faktaruta

    Uten-navn-1s

    Passion 4 Baking

    Med kjærlighet som den viktigste ingrediensen


    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    Arkiv