191037w3191037w1191037w2191037w4191037w5

Circle K-stasjonen som gjør det lille ekstra

Circle K Mosseporten er blant de få bensinstasjonene som fremdeles bytter lyspærer og gjør dekkservice, både på bestilling og ved akuttbehov.

– Jeg er mer eller mindre født på en bensinstasjon, sier Geir Hofgaard (48) lattermildt.


Geir Hofgaard er daglig leder og eier på Circle K Mosseporten, og kan fortelle at han har lang erfaring innenfor bransjen. Faren til Hofgaard drev Statoil Halden hele sitt liv, og som ungdom begynte Hofgaard å jobbe bak disken på bensinstasjonen. Der gjorde han alt fra å selge pølser og hamburgere til å bytte tennplugger og gjøre oljeskift på kjøretøy. Han mimrer tilbake til tiden da askebegerne stod på pølsedisken og kunden trengte hjelp med å fylle på drivstoff. 


– Gode gamle dager, sånn var det da, ler han. 


Siden den gang har det skjedd mye. Hofgaards karriere skøyt fart etter å ha jobbet fast på Statoil Halden i 1990 frem til 2000. I 2000 fikk han en forespørsel om å bli daglig leder i en Statoil-bensinstasjon, deretter ble han inspektør for andre som drev egne stasjoner, for så å bli forfremmet til salgssjef i området der han jobber i dag. 


– Da ble jeg plutselig sjefen til min far. Men det ble ikke noen konflikter av den grunn, smiler han. 


I 2008 gikk han fra fastlønn, til å leve på et mer usikkert, men spennende plan: Han valgte å kjøpe opp Circle K Mosseporten. Etter en tøff start så stabiliserte ting seg. I dag har Geir 15 ansatte på stasjonen. Stasjonens beliggenhet er heller ikke noe å si på, rett ved Mosseporten Kjøpesenter, og i nærheten av avkjøringen til E6 med videre fergemuligheter til Horten. 


– Vi er en av de bensinstasjonene som virkelig bryr seg om kundene våre, vi gjør blant annet biltjenester som andre stasjoner ikke gjør. Vi har også unike firmaavtaler der vi skreddersyr pakker basert på hva bedriften ønsker. 


– I hverdagen byr vi på godt humør og tilstedeværelse til alle kunder. Kundene gir oss gode tilbakemeldinger på at dette er noe de legger merke til og setter pris på, forteller Hofgaard.


– Vi har en stor andel faste kunder og det ser jeg som et kvalitetsstempel – at de kommer tilbake.


– Det er særdeles viktig at vi som aktører følger med på hva kundene trenger. Det gjelder for eksempel utleie av hengere både til bedrift og private, og vi har også et stort selvvaskeanlegg og en moderne bilvaskemaskin. Dette er blitt en viktig del av vår virksomhet, avslutter han.


191037w1

Les mer...

2019-02-18 15:15

193007w1

Sitter på unike patenter

Artikkel Godt hjulpet av unike patenter og miljøvennlige nisjeprodukter, søker Payback Lubricants Norge nå etter forhandlere av deres store produktkatalog innenfor en rekke industrier.
193008w1

Gir deg mer igjen for pengene

Artikkel Kjøkkenkjeden Kvik har løsningene som gir deg mer kjøkken igjen for pengene. – Den komplette kjøkkendrømmen blir oftere oppfylt her, sier salgs- og markedssjef Natalie Benjamin ved Kvik Slependen.

    Kontaktinformasjon

    • Mosseporten Autosenter AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      69254210
    • Adresse:
      Patterødveien 1, 1599 Moss
    Tone.3

    Skjønnhetseksperten

    Tone Vid Skipá

    NaimJosefiw4

    Superdesigner

    Design, teknologi og industri - Naim Josefi skaper magi med stor M.

    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    Arkiv