173063dadaggwg173063173063dsa173063dsad173063p173063pa173063pdae173063posd173063pølosk173063åpa173063øpa

De gjør boligprosjektet levende

Kan du tenke deg å la en fremtidig boligkjøper spasere inn i et ennå uferdig bygg med VR-briller? Med base i Bergen markedsfører reklamebyrået Northern Visual prosjekterte boliger for eiendomsmeglere og utbyggere.

De tilbyr grafiske tjenester, digitale tjenester, 3D-visualisering og prosjektledelse, og med sin alt-i-ett-pakke kan de utføre hele eller deler av markedsføringsprosessen for sine kunder. Akkurat det gjør Northern Visual til noe særskilt i markedet, forteller daglig leder Yvonne Børsheim, for det er faktisk sjelden at et reklamebyrå tar hele prosessen fra begynnelsen til slutt. Et vanlig reklamebyrå må for eksempel kjøpe 3D-tjenesten. Northern Visual, med sine åtte ansatte fordelt på fire i Bergen, én i Spania og tre i Kiev i Ukraina, gjør alt.


173063pdae


Northern Visual er intet mindre enn en totalleverandør. Ved å benytte dem blir de en avlastning i stedet for enda en aktør å holde styr på, forteller Børsheim.

– Vårt første møte består gjerne i at jeg viser hva vi har gjort i andre prosjekter, og så kartlegger vi litt hva du har. Fra vi starter opp, tar det vanligvis 2 til 4 uker før vi er ute på markedet, og i den prosessen avlaster vi både utbyggeren og megleren ved å holde tak i og koordinere salgsapparatet samt innhente de forskjellige opplysningene, forklarer hun. 

Deretter tas dronebilder av tomten, som gir bakgrunn og utsiktsbilder til 3D-illustrasjonene. Parallelt utarbeides den visuelle identiteten i samarbeid med kunden mens markedsplan for prosjektet settes.


173063dsa


– Når vi i fellesskap har kommet frem til en godkjent visuell identitet og markedsplan, starter selve prosessen med å utforme markedsføringsmateriell. Størrelsen på anbefalte markedskampanjer avhenger litt på størrelsen av prosjektet. En typisk markedsføringspakke inneholder prosjektledelse, visuell identitet, 3D-illustrasjoner, 3D eksteriør og 3D interiør, prospekt, tekstforfatting, tomt- og dronefoto fra nærmiljøet, prosjektnettside inkludert leilighetsvelger og registreringsskjema av interessenter, tomteskilt, annonsering, kinoreklame, 3D-animasjon – bare for å nevne noe!


173063p


Detaljnivået er imponerende. Northern Visual konstruerer 3D-materiellet etter arkitekttegninger og legger deretter inn interiøret. En kjøper skal kunne se hvordan det er å bli boende i dette huset. Hvis kunden ønsker det, kan reklamebyrået også lage filmer og animasjoner – og kjøperen kan gå inn i bygget med VR-briller, som ifølge Børsheim er kommet for å bli - men fremdeles et litt umodent marked. Derfor holder de nå på med å utvikle en rimeligere variant, slik at det blir mer tilgjengelig for markedet.


Og når Northern Visuals kunder setter på seg VR-brillene og går inn i sin visuelle drømmebolig, overlates absolutt ingenting til tilfeldighetene:


– Vi tilpasser interiørstilen: Er det en eksklusiv bolig, legger vi inn dyre møbler, er det førstegangsetablerer, bruker vi gjerne IKEA, smiler Børsheim.

Les mer...

2017-09-25 15:15

christopher-campbell-40367 (1)

Start sesongen riktig!

Artikkel Start høsten med trening og et variert kosthold som gir energi både på hjemmebane og på jobb.
174015dsaehj

Her er butikken med Norges største utvalg av hodeplagg

Artikkel Som landets største forretning på hodeplagg tilbyr Hattebutikken Holm i Oslo et imponerende utvalg til ethvert bruk, fra klassiske fedora-hatter, moteriktige sixpence til cowboyhatter og flosshatter fra...

    Faktaruta

    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    Uten-navn-1s

    Passion 4 Baking

    Med kjærlighet som den viktigste ingrediensen


    Arkiv