173063dadaggwg173063173063dsa173063dsad173063p173063pa173063pdae173063posd173063pølosk173063åpa173063øpa

De gjør boligprosjektet levende

Kan du tenke deg å la en fremtidig boligkjøper spasere inn i et ennå uferdig bygg med VR-briller? Med base i Bergen markedsfører reklamebyrået Northern Visual prosjekterte boliger for eiendomsmeglere og utbyggere.

De tilbyr grafiske tjenester, digitale tjenester, 3D-visualisering og prosjektledelse, og med sin alt-i-ett-pakke kan de utføre hele eller deler av markedsføringsprosessen for sine kunder. Akkurat det gjør Northern Visual til noe særskilt i markedet, forteller daglig leder Yvonne Børsheim, for det er faktisk sjelden at et reklamebyrå tar hele prosessen fra begynnelsen til slutt. Et vanlig reklamebyrå må for eksempel kjøpe 3D-tjenesten. Northern Visual, med sine åtte ansatte fordelt på fire i Bergen, én i Spania og tre i Kiev i Ukraina, gjør alt.


173063pdae


Northern Visual er intet mindre enn en totalleverandør. Ved å benytte dem blir de en avlastning i stedet for enda en aktør å holde styr på, forteller Børsheim.

– Vårt første møte består gjerne i at jeg viser hva vi har gjort i andre prosjekter, og så kartlegger vi litt hva du har. Fra vi starter opp, tar det vanligvis 2 til 4 uker før vi er ute på markedet, og i den prosessen avlaster vi både utbyggeren og megleren ved å holde tak i og koordinere salgsapparatet samt innhente de forskjellige opplysningene, forklarer hun. 

Deretter tas dronebilder av tomten, som gir bakgrunn og utsiktsbilder til 3D-illustrasjonene. Parallelt utarbeides den visuelle identiteten i samarbeid med kunden mens markedsplan for prosjektet settes.


173063dsa


– Når vi i fellesskap har kommet frem til en godkjent visuell identitet og markedsplan, starter selve prosessen med å utforme markedsføringsmateriell. Størrelsen på anbefalte markedskampanjer avhenger litt på størrelsen av prosjektet. En typisk markedsføringspakke inneholder prosjektledelse, visuell identitet, 3D-illustrasjoner, 3D eksteriør og 3D interiør, prospekt, tekstforfatting, tomt- og dronefoto fra nærmiljøet, prosjektnettside inkludert leilighetsvelger og registreringsskjema av interessenter, tomteskilt, annonsering, kinoreklame, 3D-animasjon – bare for å nevne noe!


173063p


Detaljnivået er imponerende. Northern Visual konstruerer 3D-materiellet etter arkitekttegninger og legger deretter inn interiøret. En kjøper skal kunne se hvordan det er å bli boende i dette huset. Hvis kunden ønsker det, kan reklamebyrået også lage filmer og animasjoner – og kjøperen kan gå inn i bygget med VR-briller, som ifølge Børsheim er kommet for å bli - men fremdeles et litt umodent marked. Derfor holder de nå på med å utvikle en rimeligere variant, slik at det blir mer tilgjengelig for markedet.


Og når Northern Visuals kunder setter på seg VR-brillene og går inn i sin visuelle drømmebolig, overlates absolutt ingenting til tilfeldighetene:


– Vi tilpasser interiørstilen: Er det en eksklusiv bolig, legger vi inn dyre møbler, er det førstegangsetablerer, bruker vi gjerne IKEA, smiler Børsheim.

Les mer...

2017-09-25 15:15

174053sdå

Den beste pleie for bilen din

Artikkel Ikke bare kan Bilpleiesenteret på Tempe fikse alt utvendig på bilen din. Innehaver Ilyas Hazbouz har også spesialisert seg på skinnbehandling, og blir nå forhandler av Hydrographic design.
174051sd

Få hjelp til rundvasken til jul

Artikkel Ingen jobb er for stor eller liten for Cleanness AS. Rengjøringsfirmaet svinger moppen hos privatpersoner samt borettslag, fabrikker og firmaer.

    Faktaruta

    173716_Solbergp_0517GBTW258

    Til topps med Volkswagen

    Petter Solberg hanker inn den ene medaljen etter den andre i VM

    LYNK-CO_event

    Designer fremtidens biler

    Les om den flunkende ferske bilen fra Lynk & Co

    Arkiv