171096 SL171096 SL0171096 SL1171096 SL2

Skousen Lyngdal matcher prisen - uansett

Se opp, alle hvitevareforhandlere på Sørlandet! Den danske, tradisjonsrike kjeden Skousen har etablert seg i Lyngdal, og frister kunder med fantastiske tilbud på kjente kvalitetsmerker. Responsen etter oppstarten i oktober i fjor har vært veldig bra, forteller franchisetaker og daglig leder Arild Stensland.

Han har jobbet i bransjen med hvitevarer og elektronikk i mange år. Etter å ha drevet en Euronics-butikk i Mandal i 11 år sammen med en kollega, kom ønsket om å starte opp på egen hånd. Skousen virket som et meget godt valg med sine hyggelige priser, sier han. 6. oktober 2016 åpnet Skousen Lyngdal dørene for første gang. Butikken holder til i fine lokaler i andre etasje i Handelsparken senter, rett ved E39.


- Mottakelsen har vært veldig bra, og vi har egentlig hatt kunder fra Stavanger til Oslo. De fleste er selvsagt lokale, og kommer fra Mandal, Farsund, Lindesnes og Flekkefjord i tillegg til Lyngdal. Butikken er på 500 kvadratmeter, og her har vi et bredt utvalg av hvitevarer og småelektrisk. Det vil si hårfønere, barbermaskiner, blendere, kaffetraktere, støvsuger og liknende småting til kjøkken og bad. Det som er viktigst å få frem, er at vi skal matche alle nettpriser. Så uansett om du finner et kjøleskap billigere i en nettbutikk som har det på lager, får du samme pris hos oss.


Familiefirmaet Skousen ble etablert av Preben Skousen i 1957. Per i dag er de det største hvitevare-selskapet i Danmark, og har vokst seg til et konsern med veldig stor omsetning. Den første avdelingen i Norge åpnet i 2015, og nå på nyåret åpnet butikk nummer 24 her til lands.


- Det tar tid å komme seg opp i Norge, for de store kjedene i denne bransjen står veldig sterkt i folks minne. De har eksistert i mange år, og har innarbeidet nærmest et rykte om at de alltid er billigst. Men det er jo ikke alltid sant. Ta bare et eksempel som med en enkel støvsugerpose; der har jo vi halv pris sammenliknet med alle konkurrentene våre. Vi ligger nærme to av våre konkurrenter, og det synes jeg er genialt. Da blir det nemlig mye enklere for kundene å orientere seg om priser. De fleste liker å se et godt og forskjellig spekter av varer, og selvfølgelig ser folk på pris, sier Stensland. Som franchisetaker eier han butikken selv.


Store merker til små priser

En av grunnene som gjør at Skousen kan være så konkurransedyktige på pris, er kjedens enorme lager. Skousen i Danmark har Skandinavias største lager, og omsetter for imponerende 2,5 milliarder danske kroner hvert år. 


- Når det gjelder merker har vi de samme som de fleste andre butikkene fører. Det vil si blant annet Miele, Bosch, Electrolux, Samsung og AEG. I tillegg har Skousen merker som kanskje ikke er så kjent i Norge enda, som Bauknecht og Blomberg. Dette er tyske merker som er store i Europa. Det som imponerer meg mest med et merke som Bauknecht, er at de er de eneste jeg kjenner til som faktisk gir 20 års garanti på motoren på vaskemaskiner. Det er veldig bra! 


Stensland sier at det blir veldig spennende å se hvordan det går fremover. Skousen Lyngdal har gjort det bare bedre og bedre siden oppstarten. De har en nettbutik og en egen bedriftsside på Facebook hvor de kjører hyppige kampanjer og gode tilbud. Her kan folk melde seg på til konkurranser og bli med i trekningen om produkter. Kundeservicen i den fysiske butikken blir også godt ivaretatt. Kommer det en kunde som ønsker et bestemt kjøleskap som ikke finnes i butikken, kan Stensland og kollegene hans kjapt gå på nettet og se på hva som er inne på lager. Varelevering får de to ganger i uka, på mandag og torsdag. 


- Visjonene til kjeden er å ta markedsandeler og bli større i Norge, men det tar nok litt lenger tid enn hva man kanskje trodde. Man må inn på markedet og bygge stein på stein. Ting tar tid, men jeg tror nok at folk vil legge merke til at vi er her, absolutt. Vi har fått veldig mange gode tilbakemeldinger. For en tid siden hadde vi blant annet en fornøyd kunde her som handlet vaskemaskin og tørketrommel. Han tok en hel bunke med visittkort for å dele ut til vennene sine. Det er faktisk bedre reklame enn om vi skulle ha annonsert i avisa hver dag, så det er veldig flott. 


- Noe av det jeg liker aller best, er når en kunde kommer inn og forteller om en vare han har funnet billigere på nett. Da er det så fint å kunne si “bare vis meg nettsiden, så får du samme pris hos meg” i stedet for å måtte beklage og be ham om å kjøpe varen på nettet.


171096 SL3

Les mer...

2017-04-03 15.15

stedarkitektur3

Arkitektkontor i Skien løser arkitektoniske utfordringer med en kreativ tilnærming

Artikkel STED Arkitektur består av fagkyndige arkitekter med lang og variert erfaring, som løser utfordringer på en kreativ og nyskapende måte. – Kreativitet er en stor del av faget vårt, konstaterer daglig leder...
wimpel1

Effektivt produkt eliminerer kaldtrekk fra vinduer

Artikkel Wimpel er forhandler for Eltra AS - en varmelistprodusent som har utviklet kompakte varmelister som effektivt tar kaldraset fra vinduer i næringsbygg og private boliger. – Varmelistene stopper kaldraset...

    Kontaktinformasjon

    • Skousen Lyngdal
    • Mail
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      38900270
    • Adresse:
      Fiboveien 1, 4580 Lyngdal
    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv