164096 SB2164096 SB164096 SB0

Godt håndverk blomstrer i Ørsta

Sissel Andenes har en sterk lidenskap for alt som forskjønner tilværelsen. Enten det gjelder vakre blomster, koselige interiørprodukter eller flotte dameklær. Den driftige innehaveren av Sissel Blomster og Sissel Design setter virkelig farge på lokalmiljøet i Ørsta.

- Dette er livsverket mitt, og det jeg har brent for i alle disse årene. Gründerånden blir aldri borte, og jeg brenner for å skape og få til noe. Vi har prøvd å skape to butikker som det skal være trivelig å komme inn i. Det er ingen varer som er tilfeldig plassert hos oss, for vi legger stor vekt på utformingen. Alt vi gjør er med et mål om at det skal være delikat og fint, og jeg føler at det vi har skapt er verdt å ta vare på.


Det hele startet i 1992 hjemme i kjelleren hennes i Volda. Den gang som en ren blomsterbutikk som gjorde det veldig bra de første leveårene. Siden har firmaet vært gjennom mang en relokalisering, flere utfordringer og enda flere oppturer. I en periode hadde Sissel Blomster butikker både i Volda og Ørsta, men har de senere år valgt å satse 100 % på sine to butikker i Ørsta.


Blomster har alltid vært en viktig del av Sissel Andenes. I dag pryder butikken hennes 1. etasje på Ørsta Torg. Gave- og interiørdelen kom etter hvert, og etter en tid begynte hun også med klær i etasjen over. Butikken heter Sissel Design. 


-Vi fikk muligheten til å utvide lokalene, så i dag har vi en romslig, flott og eksklusiv butikk for damer i 2. etasje. Nå jobber vi hver dag med å bygge opp butikken med tidsriktig interiør og moteriktige klær. Tilbakemeldingene er gode, så det gir oss inspirasjon til å stå på, sier grunderen.


164096 SB1


Andenes er veldig fornøyd med dagens beliggenhet, et lite steinkast fra Amfi-senteret. Hun stortrives på Ørsta Torg, men jobber kontinuerlig for at butikken skal bli enda mer synlig. Ørsta har blitt et populært handlested på Sunnmøre, forteller hun. Det gjør at Sissel Blomster og Sissel Design trekker kunder fra både Ålesund, Fosnavåg, Nordfjordeid og Stryn.


- Blomsterbransjen har forandret seg veldig. Jeg har drevet med blomster i 30 år og hatt eget firma i 21 år. På den tiden har det skjedd mye. Du kan si at det som ikke har forsvunnet, er faget vårt. Men ellers kan man jo få blomster over alt i dag, dessverre, på bensinstasjoner og i matbutikker. Det er veldig synd at det har blitt slik. Faget vårt og butikkene kan faktisk forsvinne om ikke folk er flinke til å bruke oss. Blomster skal være en estetisk opplevelse, og man skal få hjelp og råd av fagfolk, understeker hun.


Fornøyde kunder er det mange av. Sissel sine to butikker er aktive på sosiale medier, og får mye god respons via Facebook og Instagram. De har i tillegg vært flinke til å annonsere i lokalavisen i alle år, og jobber målrettet med å være synlige. 


Utstillingsvinduene i butikklokalene brukes for alt de er verdt. Ellers går det på folkemunne. Er folk fornøyde, forteller de andre om det, og slik utvider kundekretsen seg.


164096 SB3


- Mange av kundene har fulgt meg siden jeg holdt til i Volda, og jeg er gode venner med flere av dem. Vi har jo hjulpet mange kunder med blomster til både sorg og glede opp gjennom årene. Da kommer man tett innpå hverandre. Jeg føler at de setter pris på oss. Det er en god følelse, for vi jobber hardt og gjør det vi kan for å skape en god butikk. Kundene sier at de trenger oss, og jeg er utrolig takknemlig for alle som har fulgt oss i disse årene.


Blomstene de bruker leveres av engros-firmaet Prima Flor. Og skulle du som kunde få lyst til å sende en blomsterhilsen til en onkel i Sverige eller ei grandtante i USA, er det bare å ringe. Sissel Blomster AS er nemlig en del av Euroflorist, og leverer blomster over hele verden.


- Vi er dyktige i faget og håndverket vårt. Når det kommer til de store hendelsene i livet, som bryllup og begravelser, er dette noe vi kan og er veldig gode på. Da ser vi også at det er viktig for folk at vi er her. Det er likevel hverdager det er flest av. At vi kan være to butikker som lyser opp i hverdagen til folk, gjør oss både stolte og lykkelige, avslutter Sissel Andenes. 

Les mer...

2016-12-28 10.45

safeline4

Smart teknologi gjør dette til framtidens heis

Artikkel SafeLine har levert heisalarmsystemer siden 90-tallet, og er en stor aktør i Europa med over 350 000 installasjoner. Nå lanseres SafeLine LYRA – enheten som digitaliserer heistrafikken, forutser vedlikehold...
bilskadekvinesdal1

Profesjonell og rask bilskadehåndtering hos godkjent skadeverksted i Kvinesdal

Artikkel Bilskade Kvinesdal er utstyrt med moderne teknologi for å håndtere alle typer karosseri- og chassis-skader. For forsikringsselskaper utfører bilskadeverkstedet ulike reparasjoner og utskiftninger av bilglass,...

    Kontaktinformasjon

    • Sissel Blomster
    • E-post
    • Facebook
    • Telefon:
      70 06 61 60
    • Adresse:
      Vikegata 25
      6150 Ørsta
    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    Arkiv