171093,3171093,1171093171093,2172072

Man kommer langt med god arbeidsmoral

Med hjelp fra Lillesand VVS AS får hytteeiere i den sørlandske skjærgården livsnødvendig vann og kloakk. Medarbeidere som strekker seg litt lenger, i både ferier og helger, er kjennetegnet på Lillesand VVS og staben deres. Slik blir det mange faste kunder av.

Firmaet ble stiftet i 2006, og omsetter for cirka 10 millioner i året. Sørensen startet firmaet sammen med sine to kompanjonger, Aas og Løland. De påtar seg både store og små jobber, og utfører alt fra skifting av kraner til større prosjekter. Dette kan være leiligheter, fritids- og eneboliger eller sprinkel- og varmeanlegg.


171093,6


– Jeg føler at vi har funnet det segmentet vi liker å jobbe i, og som vi får det til å fungere på. Det er veldig mye hytter i Lillesand, så vi har mange oppdrag på sjøen. En av grunnene til det, er at vi har etablert noen fordelings-kummer for kloakk ute i skjærgården som vi drifter selv. Slik får hytteeiere muligheten til å koble seg til kommunal kloakk. Vi har også drevet veldig mye med sjøledninger, altså med utbygging av vann- og avløpssystemer på sjøen. Her har vi jobbet mye blant annet i Kristiansand med å legge vann og avløp inn til to store hyttefelt. Dette har vi fått mye skryt for, forteller Sørensen.


Hard jobbing, mye jobbing og god kvalitet på utført arbeid har vært oppskriften til Lillesand VVS. Det lille ekstra har kommet i form av utstrakt service og tilgjengelighet. 


– Vi har skåret mye på at vi har vært tilgjengelige og stilt opp på befaringer i helger og ferier, når hyttegjestene faktisk er her nede. I tillegg har vi flinke ansatte og god arbeidsmoral, og da kommer du langt!


171093,1


Han forteller at utfordringene i bransjen i dag er et byråkrati som stjeler både tid og energi. Et stadig økende krav om dokumentasjon og papirer i forbindelse med søknader, gjør at man må bruke mer tid på kontoret enn ute i felten.


– Det skal ikke være slik at vi blir utnyttet. Så selv om vi strekker oss langt for at kunden skal være fornøyd, har vi samtidig vært strikse på at vi skal ha betalt for det vi gjør. Ellers er det viktig å ha en god dialog med kundene, og gi en forklaring på hva som er praktisk mulig å få til.


171093,3


For selv om det ikke er mulig å få til alt helt likt som i interiørbladene, har de fleste kundene full forståelse for dette. Det er selve utgangspunktet som er viktig, forteller Sørensen, som tar seg god tid til å forklare og hjelpe kundene slik at de sammen kommer frem til det beste resultatet. Når det kommer til firmaets fremtidsvisjoner er planen å fortsette som før – med fornøyde kunder og mange oppdrag.


– Visjonene til Lillesand VVS er ikke noe annet enn at kundene skal være fornøyde og vi skal ha nok å gjøre, avslutter Sørensen.

Les mer...

2017-08-02 12:15

173022 NF1

NordicFeel - ledende i Norden innen skjønnhet

Artikkel NordicFeel er en leder på det nordiske markedet for skjønnhetsprodukter på nettet. På den inspirerende hjemmesiden kan du velge mellom tusenvis av forskjellige produkter fra hele verden. Produktene er...
172068B

Du har vel orden på hagen din?

Artikkel Hagemannen AS gjør absolutt alt utomhus. Fra snømåking og salting om vinteren, til å bygge terrasser og plattinger med skifer, lage murer av tørrstein og sette opp gjerder. Og ikke minst hjelper de deg...

    Faktaruta

    • Lillesand VVS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      372 71 198
    • Adresse:
      Vardåsen, 4790 Lillesand
    puff_Matej Kastelic

    Event.no

    Et vellykket arrangement

    Uten-navn-1s

    Passion 4 Baking

    Med kjærlighet som den viktigste ingrediensen


    Arkiv