Med 11 løftebukker og syv bilmekanikere er Mandal Bilteknikk AS klare for å gi både kunder og biler en service i toppklasse. Axel Bjørgan og Tor Egil Grosås eier Mandal Bilteknikk AS; et velronommert bilfirma med 30 år i ryggen, som nylig har gjennomgått store forandringer. Forandringene har gitt de uante muligheter, og de tilbyr flere tjenester som andre i området ikke har.
– Med disse lokalene på 790 kvadratmeter har vi fått en egen hall til bilglass, et eget bilverksted og et eget lagerhotell for dekk. Det er veldig mye mer vi kan gjøre nå med de nye lokalene. Vi har også fått godt med parkeringsplasser for kundene!
Grosås bekrefter det kollegaen forteller. De store lokalene har gitt bilfirmaet store muligheter til videreutvikling, og responsen har bare vært god.
– Det har gått over all forventning! Det har gått så bra som vi trodde - og vel så det, sier Grosås entusiastisk.
Som medlem av den landsdekkende kjeden Automester får de mange fordeler. Tilgang til alt fra datamateriell til support og hjelp er én ting, men også lavere priser og kursing er en viktig del.
– Fordelene er at du får god støtte om det skulle være noe. I tillegg samarbeider vi med Riis Bilglass. Vi har alltid skiftet bilglass, men med denne avtalen på plass kan vi ta imot kunder fra Søgne til Lindesnes. Riis Bilglass gjør alt innen bilglass, og de har også solfilm på vinduene og bilvask, forteller Bjørgan om samarbeidspartneren.
Dessuten tilbyr Mandal Bilteknikk AS kalibrering av frontruter; et nytt og bra verktøy som sikrer optimal sikkerhet på veiene. Der ligger mekanikerfirmaet langt foran mange andre. Faktisk er Mandal Bilteknikk de eneste i området som tilbyr denne tjenesten.
Firmaets åtte ansatte er en trivelig gjeng som har det gøy sammen på jobb, og samarbeidet går på skinner. I verkstedet tar de imot alle bilmerker samt lett-lastebiler, og kan tilby toppmoderne diagnoseverktøy. Her utfører de også EU-kontroller, og har plass til kjøretøyer på opp til 7,5 tonn.
– Vi har god pågang, og er absolutt konkurransedyktige. Jeg er veldig fornøyd med de nye lokalene, og har stor tro på at dette vil øke omsetningen. Målet i tiden fremover er å prøve å ligge litt foran mange andre. Elbiler er det store nå, og vi har det nødvendige utstyret som skal til for å yte service også på elbiler.