– Bauhaus har et konsept med ”alt under ett tak”. Dette var filosofien da kjeden startet opp, at kunden skal finne alt til sitt prosjekt på ett sted, enten man skal bygge på huset eller renovere det. Vi har et stort hagesenter i den ene enden og en stor Drive-In trelast i den andre, og i midten ligger alt fra jernvare, maskiner og VVS til elektro, belysning og verktøy. I utgangspunktet skal du slippe å gå noe annet sted, smiler Ragnhild.
Målet er å være i begge ender av skalaen, forteller hun, ved å både tilby kjente merkevarer i tillegg til proffverktøy, men også de rimelige alternativene og produktene for de som er mer opptatt av pris. Bauhaus Liertoppen har også håndverkertjenester slik at kundene kan få formidlet hjelp, primært til bad og kjøkken.
– Det største sortimentet til de laveste prisene, det er fokuset vårt. Vi har et Lavprisløfte som gir kunden trygghet for at han ikke finner en billigere vare et annet sted. Vi har også Bauhaus Plus card, som i tillegg til våre allerede lave priser gir kundene opptil 10% rabatt på alt de handler. Bauhaus Liertoppen har en stab på rundt 90 ansatte i lavsesongen, men kommer opp i 150 i høysesongen om våren og sommeren. Pettersen forteller at resultatutviklingen har vært veldig god, og at de får mye skryt for det store vareutvalget og den gode kundeservicen.
– Kunder kommer ofte hit og finner det de har gitt opp å finne andre steder. Vi får også mange positive tilbakemeldinger på at man kan finne alt hos oss, at vi har gode priser, og at vi har ansatte som har fagkunnskap som kan hjelpe og veilede. Jeg ønsker at vi blir oppfattet som et varehus med veldig god kundeservice, og har en ambisjon om at vi skal være en super arbeidsplass som tiltrekker oss dyktige fagfolk.