— Vi leverer hus i hele spekteret. Men det er klart vi har noen favorittmodeller i huskatalogen, som for eksempel Minde-huset og sveitservillaen som heter Aurdal. Det er to modeller som er gode. Skien-huset er også en stor slager, fordi det har en bra kombinasjon av tradisjonelle og mer moderne detaljer, sier Vidvei.
I samarbeid med Eggedal Sag etablerte han i 1983 det som i dag er Blink Hus Sigdal. For fire-fem år siden flyttet de til Krokstadelva, men fabrikken er fortsatt i Sigdal, og selskapet kjøper fortsatt materialer fra Eggedal Sag.
— Vi har huskatalogen vår, men tegner vi også hus helt etter kundenes ønsker. Blink Hus har et eget arkitektkontor i Tønsberg, og vi samarbeider også med en arkitekt i Oslo. Men uansett hvilken løsning man velger, skal kundene få personlig service hele veien. Vi har verdiene våre fra håndverksbygda Sigdal, hvor ting er er jordnært, ærlig og ekte. Vi vil kundene våre godt, og da er det viktig med nærhet til kundene, understreker markeds- og kvalitetsansvarlig Janne Strandbråten.
Det innebærer også at alle som ønsker det skal få bistand fra A til Å. Vidvei og Strandbråten legger vekt på at Blink Hus Sigdal skal kunne tilby sine kunder en totalpakke. I dag er det mange aktører på markedet, og det mange lover og regler å forholde seg til. Til en så stor investering som husbygging lønner det seg derfor å velge en trygg leverandør. En som kjenner prosessen fra start til slutt, helt frem til nøkkelen står i døren.
— Som husbyggere selger vi en drøm. Vi selger ikke et «løp og kjøp»-produkt. Derfor satser vi på personlig kontakt med kundene våre, og høy kvalitet i produktet vi selger. Og vi har mange veldig gode referanser og mange veldig fornøyde kunder, sier Vidvei og Strandbråten.
Deres geografiske kjerneområde dekker Kongsberg, Drammen, Nedre Eiker, Asker og Bærum. Per i dag er de 20 ansatte i organisasjonen, men i planene fremover ligger det blant annet å ansette 4-5 til. Vidvei og Strandbråten driver i et marked som er i stadig endring, så det er hele veien viktig å se fremover.
— Boligmarkedet er kanskje det tøffeste markedet man kan være i. Det gjelder å følge med i markedet, og justere retningen og strategien etter det. Når vi i tillegg har dyktige medarbeidere med oss, skal vi leve i mange, mange år fremover, sier Strandbråten.