– I det siste har vi kjøpt en del eiendommer, og vi er i ferd med å skille ut et eget eiendomsselskap som skal ta den biten. Vi har en bygård i Trondheim som vi leier ut, og på Fosen har vi en enebolig med stor tomt. Der skal vi fradele og bygge to nye boliger, sier daglig leder Langmo.
Duoen håper å starte opp med hustomtene snart, men presiserer at LG først og fremst er en totalentreprenør.
– Vi tar på oss alle typer oppdrag, fra vindusutskifting til totalentreprenør for større oppdrag. Vi har faste samarbeidspartnere i alle fag, og har i flere år utført en rekke oppdrag for både det offentlige og private, blant annet i sammenheng med ombygginger og vannskade, fortsetter styreleder Grønning.
Framover håper de på mer husbygging og litt større bygg, slik som halmlager og påbygg på fjøs. LG har investert mye i utstyr, brakker og utstyrscontainer. Med avdeling både i Fosen og Trondheim blir det dobbelt opp av det meste. De ser allerede at investeringene er i ferd med å lønne seg.
– I fjor lå omsetningen vår på rundt 11 millioner kroner totalt, noe som er en dobling fra året før. Den største delen av omsetningen var nybygg, som omsatte for 7 millioner kroner. Resten faller under rehabilitering og diverse. Vi har et jevnt tilsig av kunder, og vi har god kontroll på kapasiteten. Det er fullt kjør fra vår til jul. Derfor anbefaler vi folk å gjøre en del arbeid om vinteren, da er det gjerne mulighet for gunstige priser også, forklarer Grønning.
Bedriften har etablert fast kontakt med elektrikere, rørlegger, murere og blikkenslagere. Faste samarbeidspartnere gjør at kundene kan føle seg trygge på at de får gode avtaler og at man får arbeidskraft av høy kvalitet. Bedriften er lærlingegodkjent, noe som er et godt bevis på at den faglige kunnskapen er god. Langmo og Grønning mener fagkunnskap og miljø er nøkkelverdier for å forklare LGs suksess.
– Det er selvfølgelig viktig å bruke fagfolk. Samtidig er det en kjempefordel at vi som jobber her kjenner hverandre godt. Her er det aldri surmuling, vi trives og gleder oss til å dra på jobb. Da er det nok lettere å yte god service også.