Med vår tids teknologi kan Grodata bistå sine kunder både direkte og indirekte. Daglig leder Geir Finnvold og kollega Roy Versland reiser ut ved behov, men kan også ta hånd om ting via fjernstyring.
– Da bruker vi programvare til å hjelpe kundene der de er, ved å logge inn i deres systemer mens vi sitter her. Det gjør vi både til private og bedrifter. Miljøgevinsten blir kjempestor og ting går raskt, understreker Finnvold.
Han har selv sterk regnskapsteknisk kompetanse, blant annet på regnskapssystemene Mamut og Agrodata. Versland har på sin side vært IT-interessert siden tidlig ungdom, og har i dag ti år bak seg som profesjonell IT-tekniker.
Nedslagsfeltet til selskapet er fra Lindesnes i vest til Moi i øst, samt indre bygder i Vest-Agder. På kundelisten står blant annet Norsk Tipping og Nets betalingsterminaler. Men Grodata favner vidt på tjenestesiden. Finnvold og Versland håndterer virus og spyware infiserte maskiner, bytte av datamaskinparker, programvareløsninger, «skreddersydde» stasjonære PC’er og mye mer.
I bunn ligger en filosofi om at alle kunder skal får «riktig service». Det innebærer at kundene kan forvente profesjonell oppfølging, med riktige priser. I Grodata legges det stor vekt på redelighet.
– Gode kundeforhold skapes gjennom ærlighet. Vi har kunder som ikke selv er inne når vi kommer innom, men som gir oss nøkkelen. Det er en tillitserklæring, understreker Finnvold.