- Jeg er tredje generasjon i rollen som kjøpmann innad i familien Aadnesen. Det var min farfar som i 1962 tok over etter sin onkel, forteller barnebarnet Paul Arne Aadnesen.
Han overtok stafettpinnen for bare få år siden, men har allerede lagt store krefter i å fornye og utvikle det ærverdige foretaket. I 2010 åpnet han ny herre- og ungdomsavdeling på Jærhagen i Klepp, og har også flere spennende planer på gang.
- På Klepp på Jærhagen har vi en trendbutikk med yngre ansatte. Mens her på Nærbø har vi ennå med Gerd, sydamen vår, som har jobbet i firmaet i 50 år. Det er en god miks av eldre med lang og bred erfaring, og yngre med fokus på trend og mote og sosiale medier. Eldste er 73 år, yngste er 17 år.
Som selvstendige aktører har Aadnesen-butikkene også muligheten til å yte det lille ekstra til kundene som de store kjedene ikke kan tilby.
- Kjedene har ikke skredder på huset, og jeg tror at folk ønsker å støtte opp om det er lokalt forankret. Vi er på dus med kundene, og vi er en familiebedrift. Spesielt på Nærbø har vi utrolig mange faste kunder som har kommet hit i alle år.
Kombinasjon av mote og tradisjonell konfeksjon har gitt Paul et bredt nedslagsfelt hos kundene. Paul Aadnesen er blitt stedet å gå enten du skal ha dress til konfirmasjonen eller det siste innen dagligdagse klær. Selskapet sponser idretten både på Nærbø og Klepp, med et ønske om å gi tilbake til lokalsamfunnet som støtter opp om dem.
- Nå skal vi i gang med en ny dameavdeling på Nærbø. Det er kjempespennende. Vi har hatt dameavdeling lenge, men nå skal vi bygge om og lage nytt. Den nye avdelingen blir et nytt konsept med et nytt navn – Monique – som da blir en underavdeling av Paul Aadnesen. Det skal sannsynligvis åpne 5. september.