Det var egentlig en kafé Astri Andersson overtok i 1991. Men hun fant raskt ut at det var stort potensiale for mer enn bare kafédrift.
– Da var det noen som spurte om vi ikke kunne lage smørbrød, så med hjelp av brødrene og moren min begynte vi med utlevering av smørbrød. I dag betjener vi kunder innen både stat, kommune og fylke, i tillegg til mange store bedrifter. Vi har også mange herlige privatkunder som bestiller mat til begravelser, bursdager og barnedåper, forteller Astri.
Hun har opplevd førstehånds at folks ønsker og smaker forandrer seg med tiden. Da er det viktig å lytte til kundene, og tilpasse tilbudene deretter. I takt med at nordmenn de siste årene har reist stadig mer utenlands, har Astric’s Catering utvidet menyene med både spansk tapas og middelhavsbuffet.
– Når det gjelder tapas, har vi både middelhavsbord, en ladies spesial, en gentlemens spesial, og en variant som vi kaller klubb-tapas. Jeg er ellers veldig opptatt av at det vi lager og leverer skal være holdbart, for maten skal jo fraktes rundt, legger hun til.
At kundenes ønsker og behov står i fokus hos Astric’s Catering, er det ingen tvil om. Før de lager en ny buffet eller legger til retter på menyen, undersøker Astri konsekvent hva kundene ønsker seg – ved å spørre dem.
– Så ser jeg på svarene og finner fellesnevnere for hva folk ønsker. Deretter lager vi dette og lar folk få smake, før vi får nye tilbakemeldinger som vi tilpasser oss før de nye rettene eller buffetene kommer på menyen. Det er viktig å høre på folk og gi dem det de vil ha!
Astri oppfordrer alle kunder til å ringe i god tid når de skal bestille mat, slik at de kan ha alt av ferskmat klart fra leverandørene. Om man ringer dagen før man skal ha et stort koldtbord levert, er det ikke mulig å få tak i ferske råvarer.
– Vi vil jo helst hjelpe og prøver å tilfredsstille alle kunder, men vi kan ikke trylle, heller. Jeg har vært pensjonist i noen år allerede, men kommer nok til å holde på i noen år til. Å høre all den positive responsen fra kundene, om hvor glade de er for det de har fått, hvor godt maten smakte og hvor godt gjestene trivdes, det er fantastisk.