– Mazda har ny teknologi som gjør at vekten på bilene er lavere enn hos konkurrentene. Dette gir lavere utslipp og lavere avgifter. Slik blir vi rimeligere i pris, og det kommer kundene til gode. Vi er heldige som representerer Mazda, og vi gleder oss til fremtiden og alle de nye modellene som kommer.
I dag har Aerobil ti ansatte. Selskapet har eksistert i dagens form i åtte år, og nå er målet at Mazda skal bli enda mer tilgjengelig og enda bedre kjent i Follo-distriktet. Målsettingen for 2014 er å selge 180 nye biler og 200 brukte.
– Grunnen til at vi nå satser på bare ett merke, er at det tar mye tid, ressurser og penger å jobbe med flere importører. Vi føler at ved å spesialisere oss på kun ett merke, kan vi være mer profesjonelle overfor kundene, ha topp kompetanse på det og dermed få flere lojale kunder, understreker Foss.
Aerobil blir en pilotbutikk for Mazda, og pusser opp både utvendig og innvendig. Samtidig skal verkstedet deres fortsette å serve ulike bilmerker. Mekanikerne har høy kompetanse på en rekke felter, og det er kunnskap som ikke må gå til spille.
– Merkeverkstedet vårt er fortsatt for både Saab, Renault, Dacia og SsangYong, og som tidligere Subaru-forhandler har vi også stor kompetanse på det merket, sier Foss.