Det var Børre Halvorsen som for ti år siden startet med leveranser av vaskekjemikalier til industrielle aktører. Senere utviklet leveransene seg også til å omfatte tjenester, noe som førte til økt omsetning, kundekrets og ikke minst flere oppdrag.
- I dag driver vi med industrielt vedlikehold innenfor transportsektoren. Det dreier seg om trailere/traller, lastebiler, containere, tog, trikk og t-bane. Tjenestene strekker seg fra enkle rengjøringsoppdrag til større vedlikeholdsavtaler for store aktører, forteller Carl Aaby.
Extra Servicepartner AS har 80 ansatte fordelt på flere avdelinger og verksteder, der noen jobber på tvers av avdelingene.
- Det er imidlertid mye spisskompetanse som kreves når vi tilbyr et så bredt spekter, så her er det ansatt karosserimakere, lakkerere, bilmekanikere og en rekke andre yrkesprofesjoner. Vi er egentlig ganske få til å dekke et så bredt spekter, sier Aaby.
For femte året på rad er virksomheten bærer av den gjeve tittelen gasellebedrift. Det sier mye om omsetning, oppdrag og utvikling, og når vi spør Aaby om hemmeligheten bak denne utviklingen, er han sikker i sin sak:
- Kostnader og minimering av ståtid. Når våre store kunder, for eksempel Posten eller Tollpost Globe har kjøretøy inne hos oss, skal de slippe å vente lenge. Vi er opptatte av å ta oppdragene når de kommer, og gjøre oss ferdig til en rimelig tid. Det minimerer kostnader for kunden, og gjør oss attraktive. På den måten har vi også klart å dra i land viktige rammeavtaler med noen betydelige aktører.
- Ting må skje fort, og ting må skje ordentlig. Det er vår grunntanke, og med det plantet godt i ryggmargen, er alle våre ansatte rustet til å gjøre en god jobb, slik at vi kan fortsette utviklingen, mener Aaby.