- Noen selger store hus og flytter til leiligheter, mens andre ønsker hjelp til en stor ryddejobb i et dødsbo. Behovet for å håndtere rot og skrot er stort, og det gjelder ikke bare for privatpersoner. Det oppstår enorme mengder når bedrifter legges ned eller flytter.
Kjell Martin i bosshenting.no forteller om mange forskjellige oppdrag, men som alle har én ting til felles: ”Boss”, eller avfall, som må vekk.
Mange tenker at det er like greit å leie en container, men ofte kan regnestykket se bedre ut dersom bosshenting.no stiller med sine folk.
- Vi tar hele jobben, og sparer folk for mye arbeid. Dessuten så er det slik at dersom en bedrift leier en container til restavfall, og uheldigvis kaster elektronikk eller andre avfallsfraksjoner som ikke skal behandles som restavfall i den, vil de pålegges store gebyrer ved levering. I stedet kan vi engasjeres og ta oss av sorteringsjobben, forteller Kjell Martin.
- Faktisk så er ikke mer enn fem prosent av det vi sender fra oss etter sortering restavfall. Det illustrerer hvor mye som kan resirkuleres på ulike måter, og det er vi opptatte av å optimalisere i fremtiden.
Med økende etterspørsel og et stort marked, legger ikke Kjell Martin skjul på at han er åpen for å inngå avtaler med investorer om selskapet i fremtiden. Det vil gagne mange, og ikke minst investorens miljøprofil, mener han.