- Jeg jobber mye med nettsider. Det er viktig at man fremstår riktig og salgsfremmende på nett, og jeg bruker verktøy rundt sosiale medier slik at kunden kommer frem. I tillegg har jeg bakgrunn fra trykk, så jeg har kompetanse på profil, brosjyrer og trykksaker også, forteller Roger Henriksen.
Han har utdanningsbakgrunn innen visuell kommunikasjon, og begynte i bransjen allerede før han var ferdig uteksaminert. Lipstickdesign ble opprettet i 2005. Det utradisjonelle firmanavnet skriver seg fra studenttiden der Rogers artistnavn i bandet «Gaypiraya» var Rokki Lipstick. Nå har navnet forlengst festet seg.
Det skiller seg ut, og på mange måter er det nettopp det som er Rogers oppgave for sine kunder.
- Hva må kunden gjøre for å skille seg ut fra konkurrentene? Hva må kunden gjøre for å fremheve sine gode egenskaper? Du må sette deg inn i bedriften til hver kunde. Jeg er opptatt av å spille på lag med kunden, slik at vi kommer frem til gode løsninger.
Det er mange muligheter. Lipstickdesign er opptatt av å kombinere strategiske markedsføringsvalg med riktig design og riktig kommunikasjon. Det er ikke tilfeldig at Roger har flere større byråer i bransjen på kundelisten, i tillegg til at han jobber direkte med kunder.
- Jeg får høre at jeg jobber raskt og leverer til tiden, og jeg liker å være i dialog med kunden hele veien. Det er kunden som selv kjenner sitt marked best. Så jeg gjør jobben sammen med kunden. Ofte kan jeg også reise ut til kunden og jobbe hos dem.
I en bransje i rivende utvikling, er det dessuten avgjørende å følge med i tiden. Roger legger stor vekt på å holde seg oppdatert på tekniske løsninger og muligheter. Moderne løsninger og fornøyde kunder er en kontinuerlig målsetting.