– Siden har vi gått fra å være et enkeltforetak til et DA og derfra til et AS. Eiker Blikk-navnet kom i 2004, og i dag er vi syv ansatte, forteller Ekre.
Han deler kundesegmentet i Eiker Blikk AS i tre deler.
– Fra dag én har vi satset på borettslag. Ved å ta faste serviceoppdrag for borettslag, slipper de som sitter i styret å tenke på vedlikehold, for vi tar oss av alt sammen. For det andre samarbeider vi med tømrerfirmaer, der vi leier tjenester av dem og omvendt. Den siste delen består av privatkunder som vi betjener med både blikk- og takarbeid generelt.
I tilegg kan Eiker Blikk selvsagt fungere som underentreprenører. Selskapet tar oppdrag i et område som strekker seg mot Asker og Sande i hver sin retning, og får stadig gode skussmål fra fornøyde kunder, både innen blikkarbeid og takomlegging. Ekre og hans kolleger ser også viktigheten i å fokusere på miljø.
– Spesielt når det gjelder asbestsanering. Vi utfører utvendig sanering, og der er vi nøye på å følge boka. Som firma er vi sertifisert til å utføre asbestsanering, slik at vi kan følge denne prosessen like grundig som med alt annet takarbeid vi utfører. Utvendig sanering utfører vi på både store bygg og mindre eneboliger, og det er det ikke så mange blikkenslagerfirmaer som gjør, sier Ekre.
I fremtiden skal Eiker Blikk AS være aktive og følge utviklingen og trendene i markedet. Det handler om å være à jour hele veien.
– Det forandrer seg mye, så vi tilpasser oss egentlig bare markedet og tar avgjørelser fortløpende. Vi har snakket om å åpne en butikk for privatkunder, for de vet ofte lite om hvor de skal få tak i takprodukter, avslutter Ekre.