182057oo182057182057pi182057pii182057psfig182057ø

Firmabilen som tar deg fra A til B uten problem

– Målet vårt er å ha mest mulig fornøyde kunder.

Idet vi kommer inn til Toyota Sørvest på Bilhuset i Sandnes, merker vi med en gang at vi blir sett. Smil og et hyggelig «hei» fra samtlige selgere, gjør utvilsomt en salgsopplevelse så mye bedre.


– Når en kunde kommer inn, skal han få all oppmerksomhet – han skal få «gullstolen», smiler Jan Trzos-Oftedal, salgsleder på Toyota Sørvest.


Bilhuset er sannsynligvis Norges største bilkomplekshus og huser fem merkeforhandlere med tilhørende bilverksted. Som Rogalands største Toyota-butikk selger rundt 1 000 nye biler og 1 000 brukte biler i året - mye takket være den gode kundebehandlingen.


182057pi

Toyota Sørvest lever nemlig for å gjøre sine kunder fornøyde. I en tid der kjøp og salg stadig stadig har tøffere konkurranse både på nett og fysisk, blir det enda viktigere for de fysiske butikkene å utmerke seg i kundebehandling og relasjonsbygging.


– Målet er å ha mest mulig fornøyde kunder, sier Trzos-Oftedal kontant før han fortsetter:

– Det skal være en kjekk opplevelse å kjøpe en bil, og det skal være en dag du kan se tilbake på og huske når du hentet bilen og fikk så god behandling.


Jan Trzos-Oftedal, tredje generasjons salgsleder i den familiedrevne Toyota-forhandleren, snakker med stor entusiasme og respekt for Toyotabiler. Dette er noe han kan. Med en mastergrad i økonomi med fokus på HR, en bachelor i varehandel og ikke minst en stor kjærlighet for Toyota, består hans hverdag i å tilrettelegge for bilselgerne.

–Toyota Sørvest er en bedrift som har lyst til å ha fornøyde kunder med biler som funker og som tar deg fra A til B uten problem, forteller han.


Og for næringskunder som skal kjøpe inn firmabiler til sin bedrift, har Toyota en rekke biler å velge mellom. De tilbyr også leasing over tre og fem år som gir gode fordeler blant annet i forhold til frigjøring av økonomi og holder bilene produserende.


– For et håndverksfirma anbefaler jeg en tur hit og en prat med selgerne våre – for de vet hva de prater om! Vi tilpasser oss slik at næringskundene får mest mulig tid på veien. Vi har 1-times express service og vi tilbyr kostnadseffektive biler som gjør jobben.


Næringsteamet hos Toyota Sørvest består av to personer som begge har over 20 års erfaring med salg. Enten det gjelder person- eller varebiler, så tar de kundene på alvor og viser i kroner og øre hva du vil spare på å kjøpe en Toyota i forhold til konkurrentene.


– Toyota har dessuten satset på fullhybrid, som betyr at du får mer fleksibilitet og mulighet til å kjøre på strøm. Alle standard-bilene er utstyrt med Toyota Safety Sense som inkluderer filskiftevarsel, skiltgjenkjenning, automatisk fjernlys og kollisjonsvern med autobrems - også på personer. Slike sikkerhetselementer står sterkt hos Toyota, og du får en bil fra grunnpakken som er så komplett at det er imponerende, sier salgssjefen engasjert.


182057pii

Les mer...

2018-04-27 12.45

Glasspapersolutions1

Norskutviklet GRC-system imponerer: Skybasert plattform integrerer risikostyring og compliance

Artikkel Den norske teknologileverandøren Glasspaper Solutions AS, har utviklet en skybasert løsning for ambisjonsrike selskaper som forenkler det daglige arbeidet. Plattformen Kamude, gir en samlet oversikt over...
jemo8

Entreprenenør i Grenland bygger for fremtiden med ekspertise og lidenskap

Artikkel JEMO Entreprenør AS fra Skien, består av et dedikert team med dyktige fagarbeidere/medarbeidere som brenner for å levere godt håndverksmessig arbeid. Med lang erfaring, god kvalitet og en umiskjennelig...

    Kontaktinformasjon

    93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

    Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

    Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    Arkiv