Alt avhenger av drivstoffet | Flybunkringsservice AS

Tenk på hvor avgjørende det er at fly og helikoptere får det drivstoffet de trenger. Alt drivstoff til flymaskiner skal gjennomgå utallige strenge tester og produseres etter helt bestemte spesifikasjoner. Med ekspertise fra Flybunkringsservice AS trenger heldigvis ingen å bekymre seg.

- Vi er et todelt selskap. Den ene biten av det vi drifter er flybunkrings-operasjoner på vegne av Shell ved flere lufthavner i Norge. Den andre biten er at vi er forhandler for Shell på smøremidler til luftfart. I tillegg forhandler vi også flydrivstoff utenfor flyplassene, spesielt til helikopterselskap som er ute på prosjekter. Da forsyner vi dem både med mobile tankanlegg og flydrivstoff. 


Faren til Ray Nelson startet firmaet på slutten av 60-tallet. Han begynte å fylle fly for Shell i Tromsø, og var der i mange år. I 1998 flyttet virksomheten til Sandefjord, og begynte med drivstoff-fylling og håndtering av drivstoff for Shell på Torp Lufthavn.  


- I dag er Flybunkringsservice AS det man kaller for en såkalt unbranded reseller. Det betyr at vi selger i vårt eget navn, men kjøper drivstoffet av Shell. Vi jobber landsdekkende. Arbeidet på Torp Lufthavn opphørte i 2007, men vi har fortsatt lager, verksted og administrasjon i Sandefjord, sier Ray Nelson.


Han har en stab på 10 ansatte. Alle er kurset og opplært av Shell, og sertifiserte som Shell Aviation operatører. I tillegg er Nelson selv og en av medarbeiderne sertifisert av Shell som trenere.


- Kundene våre er helikopterselskap og vedlikeholds-verksteder for fly. Mange av dem ringer med forespørsler om det mest utrolige! Vi kjenner eller vet om noen som kan hjelpe og svare på det meste, både på teknisk bistand når det gjelder behandling og kontroll av flydrivstoff samt utstyr for å bunkre fly.


Alt slags drivstoff er produsert etter særlige spesifikasjoner. Og det er særlig strengt når det gjelder fly. Her blir drivstoffet gjenstand for tøff kontroll og testing gjennom hele prosessen, helt frem til det fylles på tankene i flyet. 


- Jeg vil også nevne at vi designer og får bygd små mobile tankanlegg og fyllestasjoner for spesielt helikopterselskap. Disse trenger ofte et tankanlegg med bunkringsutstyr som er lett å flytte videre når prosjektene flyttes.  



- I tiden som kommer skal vi fortsette å jobbe med det vi driver med. Det er et mål å videreutvikle oss slik at vi kan vokse og komme mer inn på markedet. Og så skal vi fortsette å yte den gode servicen vi har.  


Les mer...

2017-03-30 16.30

DC984588-EAF3-4F54-8E1F-68583FAE913C_1

Hvorfor man bør benytte seg av sammenligningsverktøy når man skal velge mobilabonnement

Artikkel I en verden hvor mobiltelefonen er blitt en uunnværlig del av dagliglivet, er valget av riktig mobilabonnement mer kritisk enn noensinne. Med et mylder av tilbud fra en rekke operatører, kan det være en...
bilskadekvinesdal1

Profesjonell og rask bilskadehåndtering hos godkjent skadeverksted i Kvinesdal

Artikkel Bilskade Kvinesdal er utstyrt med moderne teknologi for å håndtere alle typer karosseri- og chassis-skader. For forsikringsselskaper utfører bilskadeverkstedet ulike reparasjoner og utskiftninger av bilglass,...

Kontaktinformasjon

  • Flybunkringsservice AS
  • Mail
  • Hjemmeside
  • Telefon:
    33 45 24 22
  • Adresse:
    Torpveien 290 3160 Stokke
article1

Beste stedene å campe i Norge

Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

93909511-f1e9-468e-bcc8-216c5ed2a48ehttps-__unsplash.com_photos_3XQI4AjG36c

Hvem har ansvaret for brannsikkerheten i borettslag og sameier?

Ansvaret for brannsikkerheten i et borettslag eller sameie er delt mellom eieren av bygget og styret. Men beboere har også et ansvar. Her kan du lese mer.

hytte

Utnytt din gamle hyttes potensiale

Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

Arkiv