rohneselmerroa_2rohneselmerroa_3rohneselmerroa_4rohneselmerroa_5

Personlige kundeforhold og lokal tilhørighet hos «gjemt» bilforhandler

Bilforhandleren RøhneSelmer Røa i Oslo, har vært en godt bevart lokal hemmelighet i 35 år. – Vi ligger midt i et boligområde, så du må nesten vite om oss for å vite at vi er her, smiler servicemarkedssjef Jørn Thomstad.

Ford-forhandleren RøhneSelmer Røa, startet som Røa Autoco AS i 1986. Her ligger de fortsatt den dag i dag, i samme villalokale som bærer med seg en historie fra en svunnen tid. Her er alt av historie blitt tatt godt vare på; pressebilder av stolte, dresskledde bilselgere utenfor bilforhandleren på åpningsdagen i 1986, og flere fotografier av kjendisbesøk ble selvsagt foreviget. Deriblant dagen da Henki Kolstad besøkte Røa Autoco for godt over 30 år siden. RøhneSelmer Røa er rett og slett et lite stykke norsk bilhistorie.  



«Distriktets verksted» 
– Det har hele tiden vært et lokalt fokus. Det er liksom «oss» her, og den lokale forankringen har vært her hele veien. Vi ligger midt i et boligområde, så du må nesten vite om oss for å vite at vi er her, forteller servicemarkedssjef Jørn Thomstad med et smil. 

 

Røa Autoco ble startet som «distriktets verksted», som var en viktig del av markedsføringen på 80-tallet. Det har vært en solid bærebjelke i alle år, og den dag i dag som Mekonomen-verksted, går de fortsatt ut med at de ønsker alle bilmerker hjertelig velkommen! 


– Vi går ut med at vi er her for distriktet og for de lokale – uansett hva slags bil de kjører, forsikrer Jørn.  


Traff lokalbefolkningen godt 
Da det ble total lockdown i Norge under fjoråret, fikk bilbutikken og verkstedet heldigvis holde åpent som før, og de solgte dessuten bruktbiler som aldri før. Men da lanseringen av Ford Mustang Mach-E sammenfalt med den verste Korona-tiden, kjente Jørn på en bekymring for hvordan det skulle gå med salget av den etterlengtede elektriske Mustangen.  


– Vi var bekymret for hvordan vi skulle løse utlevering av bilene for dem som hadde gått og ventet i lang tid. Men det ble mye enklere enn vi så for oss; vi fikk mye info i forkant og så gikk det heldigvis veldig greit med overleveringene siden vi kom unna de verste nedstengningene, sier en tydelig lettet Jørn.  


Her i distriktet er det nemlig en høy elbil-føring, og Mach-E traff derfor lokalbefolkningen ekstra godt.  



– Vi har hatt salgsrekord måned for måned, kvartal, halvår og år! Dette er en bil vi ikke har sett maken til i forhold til forhåndsbestillinger og leveringer, fremholder Jørn.   


Med firehjulstrekk, et lavt tyngdepunkt og en rekkevidde som overgår de aller fleste, selv med mye bagasje og flere passasjerer, er det ikke rart at Mach-E har status som Fords store stjerne. Nå er i tillegg GT-versjonen blitt lansert, med sportsseter, en aggressiv front og 0-100 på 3,7 sekunder!  


– Den håper vi å kunne begynne å levere på nyåret, men vi har ikke fått noen dato ennå. Den er godt priset i forhold til konkurrentene, og det blir en ordentlig rå grombil, der sportsbil og Mustang-navnet kommer enda mer til rette, gliser Jørn.  


Imøtekommer stadig flere behov 
For å møte behovene til Mach-E-eierne som ikke har tilgang på Wifi hjemme, har RøhneSelmer Røa laget to dedikerte parkeringsplasser utenfor lokalet, der du kan parkere Mustangen din når den trenger en programvare-oppdatering.  



– Der kan kunder av oss bare kjøre innom, og så kobler bilen seg opp mot vårt Wifi-nettverk og laster ned oppdateringene automatisk, informerer Jørn. 

 

Salget av elbiler og hybrider går med andre ord så det suser her på Røa, og sentralt hos Ford ligger fokuset på det grønne skiftet og elbiler – med flere spennende lanseringer både av person- og varebiler i tiden som kommer.  


– Vi ruster oss enda mer for dette vi bare ser begynnelsen av, for det kommer mye spennende de neste årene, fastslår Jørn.   

RøhneSelmer Røa selger mest av personbiler, men har også noe yrkesbil – med en klar overvekt av den tøffe pickupen Raptor.  


– Det er faktisk mange privatpersoner som kjører Raptor! Den ser jo ufattelig tøff ut, er god å kjøre og har Ford-kvaliteten, sier Jørn og smiler.  


De 14 ansatte ved RøhneSelmer Røa, får ofte skryt av sine faste kunder. Men nå har de valgt å gjøre den lokale bilforretningen enda mer personlig, blant annet med en fast kundemottaker som du møter hver gang.  



– Vi bygde om kundemottaket for å legge enda mer vekt på at du ikke bare er én av veldig mange. Hos oss prøver vi så godt vi kan å kjenne igjen hver eneste kunde, og å ha det litt mer personlige forholdet, smiler Jørn avslutningsvis.  

Les mer...

2021-11-05 09.15

DC984588-EAF3-4F54-8E1F-68583FAE913C_1

Hvorfor man bør benytte seg av sammenligningsverktøy når man skal velge mobilabonnement

Artikkel I en verden hvor mobiltelefonen er blitt en uunnværlig del av dagliglivet, er valget av riktig mobilabonnement mer kritisk enn noensinne. Med et mylder av tilbud fra en rekke operatører, kan det være en...
preftek4

Konkurransedyktig prefabrikkeringsaktør leverer effektive løsninger til offentlige bygg

Artikkel Preftek AS, er Norges ledende leverandør av prefabrikkerte løsninger for energisentraler og rørtekniske rom – skreddersydde løsninger og produkter av høy kvalitet for kunder med ulike behov. – Det er...
Til hjemmesiden

    Kontaktinformasjon

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    sigmund-eTgMFFzroGc-unsplash

    Digitale møter: Tips for nybegynnere

    Sagt ja til å holde dine første digitale møter? Tips om hvilken plattform, tekniske problemer & møteagenda finner du her.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv