182013182013njm182013m182013njmds182013njmdss182013njms

Kunsten å bli verdens beste vertskap

Hva er formålet med reisen eller arrangementet ditt? Dette er det første spørsmålet Randi Bjørhusdal i The Event Company stiller sine klienter.

Hun er for en nestor å regne innen eventbransjen i Norge, og kan faget sitt til fingerspissene. Med et stort nettverk som strekker seg verden over, og med en ekspertise og et sjeldent stort engasjement, mister hun aldri synet av et bestemt mål:


– Å gjøre mine kunder til verdens beste vertskap. Det er målet mitt, og det er det jeg jobber for.


Vi legger til rette

Det tar ikke mange minuttene i selskap med Bjørhusdal før energien og positiviteten hun utstråler smitter over.


– Mange tenker at et eventbyrå bare er gøy og moro med masse kjendisfester, men det er absolutt ikke det vi driver med. For er det én ting The Event Company ikke ønsker å være, så er det en utpreget «partyfikser». Joda, vi kan legge til rette for en fest og et arrangement hvor det dukker opp artister som står for underholdningen, for det er også en del av jobben. Vi må heller ikke forveksles med et PR- og kommunikasjonsbyrå. Vi er nærmere å være et reisebyrå for næringslivet, og i det reisebyrået strekker vi oss langt i forhold til hva en slik reise skal inneholde, sier hun engasjert.


182013njmds


The Event Company i Oslo er et lite selskap. De står bak gruppereiser som ofte inneholder konferanser, bedriftsbesøk eller messer som kundene deres ønsker å oppsøke. I den sammenhengen velger de kanskje å holde bedriftens kick-off eller interne møter. Som en del av dette, er Bjørhusdal med på å legge opp til at reisen og opplevelsen skal ramme inn det budskapet de ønsker å formidle.


– The Event Company arrangerer reiser og konferanser på mange destinasjoner; Firenze, Nice, Roma, Barcelona, London, Venezia, New York, San Francisco, Norden, Baltikum. Ja, you name it – vi har vært der før, sier Bjørhusdal.


Budskapet må frem

– Hva er formålet med reisen eller arrangementet? Det er det kjempeviktig at kundene våre tenker gjennom. Budskap er viktig. Mange selskaper har årlige kick-off og samlinger for sine ansatte. Disse kan finne sted i egne lokaler, eller de reiser til et annet sted i Norge eller utenlands med overnatting. I disse samlingene er det et faglig program, og det handler om ting selskapet skal formidle, enten internt eller ut til kundene sine.


– Vår oppgave er å pakke inn disse arrangementene på en måte som gjør at budskapet blir gitt tydelig. Vi tilrettelegger i forhold til budskapet som skal gis.


Etter 20 år i bransjen, har Bjørhusdal opparbeidet seg god oversikt og et kjempestort nettverk. Hvis en kunde tar kontakt og for eksempel forteller at de skal på bedriftsbesøk til London, blir spørsmålet «hvordan kan The Event Company hjelpe til for at det skal bli bra?»


– I stor grad er jeg også med på å bygge det faglige programmet ved slike besøk. Det er fordi jeg har et nettverk som jeg kan bruke. Uansett om kunden skal til Silicon Valley eller London, så vet jeg hvordan det fungerer og hvordan man kan få til et besøk hos konsern, bedrifter  og institutter. I forkant tar vi oss av alt det praktiske ved reisen. Vi sørger for alt fra å hente gjester i buss på kontoret og helt ned til sukkerbiten i kaffen.


Integritet er alfa og omega 

Kundene hennes kommer fra alle de større byene i landet, men hovedsakelig fra Oslo. Noen av dem har fulgt Bjørhusdal i 20 år, og jungeltelegrafen har sørget for et jevnt tilsig av nye kunder. Det er en av grunnene til at hun ikke bruker sosiale medier.


– Noe av det viktigste for meg, er at jeg har integritet, og det er jeg veldig stolt av. Jeg har ikke behov for å utlevere og fortelle hvem som er mine kunder på Facebook, og nettopp det setter de pris på.


Det er mange grunner til å bruke The Event Company AS. Lang erfaring i å samle forskjellige mennesketyper som skal oppleve noe sammen, og få det til å fungere på en god måte, er en av dem. Kunsten er å finne en middelvei som ikke blir ekstrem i noen retninger, men som passer for alle – når det gjelder både mat, drikke, underholdning og stedet hvor eventet skal foregå. Og nettopp dette får Osloselskapet gode tilbakemeldinger på at de lykkes med.


182013


Du skal føle en stolthet

– Men det jeg synes er den viktigste grunnen til at kunder skal bruke meg som eventleverandør, er at jeg kan hjelpe dem med å skape gode, balanserte arrangementer som inneholder de rette tingene. Deltakerne skal komme hjem fra et event eller en reise, og føle en stolthet over at de tilhører sitt selskap eller arbeidsgiver.


– For meg er ingen arrangementer for små eller uviktige. Dette er noe jeg har litt som et mantra, at alle er like viktige.

Les mer...

2018-04-04 14.15

sorbetong1

Tillit og samarbeid i fokus for nystartet betongfirma på Sørlandet

Artikkel Sør Betong AS, er et nyetablert betongfirma som er lokalisert i Farsund og drives av to pålitelige håndverkere som setter kvalitet foran kvantitet.
stedarkitektur3

Arkitektkontor i Skien løser arkitektoniske utfordringer med en kreativ tilnærming

Artikkel STED Arkitektur består av fagkyndige arkitekter med lang og variert erfaring, som løser utfordringer på en kreativ og nyskapende måte. – Kreativitet er en stor del av faget vårt, konstaterer daglig leder...

    Kontaktinformasjon

    • The Event Company AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      919 16 575
    • Adresse:
      Parkveien 51
      0256 Oslo
    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    article1

    Beste stedene å campe i Norge

    Norge er et campingparadis, med sitt dramatiske landskap og overflod av campingmuligheter. Enten du leter etter en avsidesliggende campingplass ved sjøen eller på fjellet, har vi dekket deg.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv