182013182013njm182013m182013njmds182013njmdss182013njms

Kunsten å bli verdens beste vertskap

Hva er formålet med reisen eller arrangementet ditt? Dette er det første spørsmålet Randi Bjørhusdal i The Event Company stiller sine klienter.

Hun er for en nestor å regne innen eventbransjen i Norge, og kan faget sitt til fingerspissene. Med et stort nettverk som strekker seg verden over, og med en ekspertise og et sjeldent stort engasjement, mister hun aldri synet av et bestemt mål:


– Å gjøre mine kunder til verdens beste vertskap. Det er målet mitt, og det er det jeg jobber for.


Vi legger til rette

Det tar ikke mange minuttene i selskap med Bjørhusdal før energien og positiviteten hun utstråler smitter over.


– Mange tenker at et eventbyrå bare er gøy og moro med masse kjendisfester, men det er absolutt ikke det vi driver med. For er det én ting The Event Company ikke ønsker å være, så er det en utpreget «partyfikser». Joda, vi kan legge til rette for en fest og et arrangement hvor det dukker opp artister som står for underholdningen, for det er også en del av jobben. Vi må heller ikke forveksles med et PR- og kommunikasjonsbyrå. Vi er nærmere å være et reisebyrå for næringslivet, og i det reisebyrået strekker vi oss langt i forhold til hva en slik reise skal inneholde, sier hun engasjert.


182013njmds


The Event Company i Oslo er et lite selskap. De står bak gruppereiser som ofte inneholder konferanser, bedriftsbesøk eller messer som kundene deres ønsker å oppsøke. I den sammenhengen velger de kanskje å holde bedriftens kick-off eller interne møter. Som en del av dette, er Bjørhusdal med på å legge opp til at reisen og opplevelsen skal ramme inn det budskapet de ønsker å formidle.


– The Event Company arrangerer reiser og konferanser på mange destinasjoner; Firenze, Nice, Roma, Barcelona, London, Venezia, New York, San Francisco, Norden, Baltikum. Ja, you name it – vi har vært der før, sier Bjørhusdal.


Budskapet må frem

– Hva er formålet med reisen eller arrangementet? Det er det kjempeviktig at kundene våre tenker gjennom. Budskap er viktig. Mange selskaper har årlige kick-off og samlinger for sine ansatte. Disse kan finne sted i egne lokaler, eller de reiser til et annet sted i Norge eller utenlands med overnatting. I disse samlingene er det et faglig program, og det handler om ting selskapet skal formidle, enten internt eller ut til kundene sine.


– Vår oppgave er å pakke inn disse arrangementene på en måte som gjør at budskapet blir gitt tydelig. Vi tilrettelegger i forhold til budskapet som skal gis.


Etter 20 år i bransjen, har Bjørhusdal opparbeidet seg god oversikt og et kjempestort nettverk. Hvis en kunde tar kontakt og for eksempel forteller at de skal på bedriftsbesøk til London, blir spørsmålet «hvordan kan The Event Company hjelpe til for at det skal bli bra?»


– I stor grad er jeg også med på å bygge det faglige programmet ved slike besøk. Det er fordi jeg har et nettverk som jeg kan bruke. Uansett om kunden skal til Silicon Valley eller London, så vet jeg hvordan det fungerer og hvordan man kan få til et besøk hos konsern, bedrifter  og institutter. I forkant tar vi oss av alt det praktiske ved reisen. Vi sørger for alt fra å hente gjester i buss på kontoret og helt ned til sukkerbiten i kaffen.


Integritet er alfa og omega 

Kundene hennes kommer fra alle de større byene i landet, men hovedsakelig fra Oslo. Noen av dem har fulgt Bjørhusdal i 20 år, og jungeltelegrafen har sørget for et jevnt tilsig av nye kunder. Det er en av grunnene til at hun ikke bruker sosiale medier.


– Noe av det viktigste for meg, er at jeg har integritet, og det er jeg veldig stolt av. Jeg har ikke behov for å utlevere og fortelle hvem som er mine kunder på Facebook, og nettopp det setter de pris på.


Det er mange grunner til å bruke The Event Company AS. Lang erfaring i å samle forskjellige mennesketyper som skal oppleve noe sammen, og få det til å fungere på en god måte, er en av dem. Kunsten er å finne en middelvei som ikke blir ekstrem i noen retninger, men som passer for alle – når det gjelder både mat, drikke, underholdning og stedet hvor eventet skal foregå. Og nettopp dette får Osloselskapet gode tilbakemeldinger på at de lykkes med.


182013


Du skal føle en stolthet

– Men det jeg synes er den viktigste grunnen til at kunder skal bruke meg som eventleverandør, er at jeg kan hjelpe dem med å skape gode, balanserte arrangementer som inneholder de rette tingene. Deltakerne skal komme hjem fra et event eller en reise, og føle en stolthet over at de tilhører sitt selskap eller arbeidsgiver.


– For meg er ingen arrangementer for små eller uviktige. Dette er noe jeg har litt som et mantra, at alle er like viktige.

Les mer...

2018-04-04 14:15

185070w1

Fotterapeuten: Friske føtter er viktigere enn folk tror

Artikkel Nordmenn flest kan bli flinkere til å oppsøke hud- og fotterapeuten forebyggende. – Det er veldig viktig med føtter, understreker autorisert fotterapeut May Britt Briseid.
185049w2

Ny viten om gulvtepper

Artikkel – Mange tror at tepper er veldig farlig for allergikere, men det er tvert om, sier fagmannen Trond Christiansen i Malerstua AS.

    Kontaktinformasjon

    • The Event Company AS
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      919 16 575
    • Adresse:
      Parkveien 51
      0256 Oslo
    Ann-Kristin-Ytreberg-3

    Redder miljøet - én bedrift av gangen

    Bedrift for bedrift, jobber stiftelsen Miljøfyrtårn seg fremover – eller tilbake, til en grønn planet.

    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    IMG_3765

    Jakten på naturlig skjønnhet

    Jan Thomas tar oss med på reisen til godt selvbilde og velvære

    Arkiv