185027w8185027w2185027w9185027w10185027w5185027w7185027w3185027w4185027w6185027w1

– Det er mennesker som er viktigst for meg

Espen Regevik i Mandal Bil, setter mennesket i fokus og blir ikke fornøyd før 100 prosent av hans kunder er det.

Bransjemagasinet møtte Norges kanskje mest positive og engasjerte bilselger i nye, supermoderne lokaler i Mandal. Bygget som ble ferdig på utrolige 80 dager fra planlegging i november 2017 til åpningsfesten i februar 2018, er på 2000 kvadratmeter fordelt på et komplett bilverksted, dekkhotell, bilutsalg og bilpleieanlegg, og har alle moderne fasiliteter i forhold til gjenvinning og belysning.


– Jeg har jobbet med bil siden jeg var 16 år. Jeg begynte som lærling på et bilverksted i Mandal, der jeg var i ti år, forteller Espen Regevik, daglig leder og selger i Mandal Bil. 


Det store engasjementet for biler og god service i kombinasjon med Regeviks positive vesen, tok ham langt. Etter kort tid ble han verksmester og solgte biler for den store gullmedalje. Den lille butikken som før i tiden omsatte for fire millioner i året, kunne vise til omsetningstall på hele 100 millioner kroner i 2015, takket være Regeviks kundetekke og genuine ønske om å yte 100 prosent i alt han foretok seg. Butikken ble etter hvert solgt, men Regevik ble i sin stilling i ytterligere to år før han bestemte seg for å begynne på et helt nytt konsept. 


– Jeg ville gjøre noe helt nytt. Bilbransjen er i stadig endring - det er kjempespennende! Vi er utrolig heldig fordi det i bilbransjen hele tiden kommer nye bølger som vi må surfe på når vi kan. Det er kjempevanskelig for våre kunder og oss å vite hva fremtiden vil bringe som følge av politiske og miljømessige valg som skaper endringer i bilbransjen, forklarer bilselgeren engasjert. 


185027w7


Mennesket i fokus

Så pasjonert som en bilselger overhodet kan være, tenkte Regevik langt og lenge på hva han skulle gjøre videre. Svaret fant han da han stilte seg det filosofiske spørsmålet: «Hva er viktigst for meg?»


– Det er mennesker som er viktigst for meg. Alle som er involvert - enten som ansatte, familie eller kunder. Det skrev jeg om i forretningsplanen min, sier han og siterer:


 «Vi skal levere kvalitet og service på et så høyt nivå at både kunder, leverandører og ansatte blir våre ambassadører ute i markedet. Verdiene våre vil være tillit, stolthet og dyktighet. Disse verdiene skal prege all vår virksomhet i årene som kommer. Mandal Bil skal være til å stole på. Vi skal være stolte av våre ansattes dyktighet og vår lokale tilknytning i en av verdens vakreste byer.»


Regevik fikk med seg to andre på idéen. De satte seg et mål om å på sikt bli en av Lindesnes-regionens største bilforhandler. I dag deler han eierinteressene til Mandal Bil sammen med disse to. I tillegg ansatte han syv tidligere arbeidskollegaer i Mandal Bilverksted AS, som han skryter stort av og beskriver som kjempedyktige folk.


– Det er en drøm som har gått i oppfyllelse! Hver dag, hver kontrakt og hvert salg er jo et kick for meg, smiler han ærbødig. 


– Målet er å bli en av de største bilforhandlerne i Lindesnes-regionen i løpet av tre år. Dette skal oppnås ved å levere høy kvalitet og en høy grad av service i alle ledd, slik at vi blir den foretrukne leverandøren i lokalmarkedet, forklarer Regevik utdypende om fremtidsplanene.


185027w2


100 biler på 100 dager

Det er ingen tvil om at Mandal Bil vil lykkes med målet sitt. Etter at de åpnet i februar, solgte de faktisk 100 biler på 100 dager. Utrolig, men sant!


– Markedet har tatt imot oss på en fantastisk måte. Men det som er det desidert viktigste er at hver eneste kunde som kjøper bil hos oss skal bli 100 prosent fornøyd - både med produktet, servicen og oppfølgingen. 


Mandal Bil kan få tak i de fleste biler, alt etter hva kunden ønsker og har behov for. Selv anser Regevik at miljø er et viktig aspekt, og slår et slag for elbiler og hybrid.


– Med hybrid får du en kjempefin bil til en lav pris, for det er lave avgifter på den. All småkjøring i byen kan du kjøre på strøm, og skal du lengre, kjører du på motoren.


Store kundefordeler

De mange fordelene du får gjennom å kjøpe bil av Mandal Bil, inkluderer blant annet to års garanti på alle reparasjoner gjennom Mekonomen. De har et komplett Mekonomenlager, og leverer bildeler til alle profesjonelle verksteder i regionen flere ganger om dagen. 


Steinsprut reparerer de helt gratis, og som kunde er du sikret en plass på dekkhotellet til Mandal Bil der dekkene lagres kostnadsfritt. Når det er tid for å bytte dekk, tar de 450 kroner for dekkbytte. Enklere enn det blir det neppe. 


– Og så har vi Norges beste vaskeanlegg som er åpent hele døgnet. Det er en selvvaskehall med underspyling - det er det ikke mange som har! Du betaler med Vipps eller kort, og vi har fakturamuligheter for bedriftskunder. Det er et fantastisk anlegg, og det påstås at de reineste og fineste bilene i Mandal kommer fra oss, smiler han bredt. 


185027w1

Les mer...

2018-11-16 09:30

185058w1

Så mye har åpne kalkyler å si for kundeforholdet

Artikkel Dragebygg AS har valgt å spille på lag med kunden, og stiller med helt åpne kalkyler. Slikt blir det gode kundeforhold av.
185041w1

Allergi blant barn og unge skyter til værs

Artikkel Dette sier Norges Astma og Allergiforbund om den stadig økende forekomsten av allergier, og hvordan vi med enkle grep kan unngå at flere blir syke.

    Kontaktinformasjon

    • Mandal Bil
    • E-post
    • Hjemmeside
    • Telefon:
      909 96 133
    • Adresse:
      Kvitmyrveien 47, 4516 Mandal
    Norskkunsthandverk

    Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

    Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

    Ann-Kristin-Ytreberg-3

    Redder miljøet - én bedrift av gangen

    Bedrift for bedrift, jobber stiftelsen Miljøfyrtårn seg fremover – eller tilbake, til en grønn planet.

    IMG_3765

    Jakten på naturlig skjønnhet

    Jan Thomas tar oss med på reisen til godt selvbilde og velvære

    Arkiv