184046.red1

Cateringmeny med en personlig og humoristisk vri

Magasinet Café i Sandefjord drives av det superengasjerte ekteparet Nina og Dag Lindsholm. – Jeg holder litt standup-show når vi leverer maten - det skal være en opplevelse, sier Nina.

Med en utsikt som tar pusten fra deg, ligger Magasinet Café idyllisk til helt nede ved kaia i Framnesveien 7. Ekteparet Nina og Dag Lindsholm, kan i år feire at det var ti år siden de slo opp dørene for første gang - og i dag har Bransjemagasinet fått gleden av å besøke en over middels engasjert duo som tilsynelatende aldri mister arbeidslysten selv om de har jobbet dag og natt i samme tunge bransje i hele 40 år.

–  Vi er 59 år og har masse energi! Vi klarer fint å jobbe fra åtte om morgenen til fire på natta. Vi sover ikke lenge, men vi sover fort, spøker gledessprederen Nina Lindsholm. 


Nina hadde egentlig bare permisjon fra jobben sin på Folkehøgskolen for å prøve seg innen cateringbransjen på egenhånd. Som enkeltmannsforetak leide hun seg inn på forskjellige lokaler, før hun fikk det uventede tilbudet om å leie de nåværende lokalene til Magasinet Café. Hun takket selvsagt ja. 


– Det var jo det å tørre og satse, og være litt gæren, smiler hun. 


Ektemannen Dag, som jobbet på Color Line på den tiden, ble gradvis fast inventar hos konas virksomhet når det etter hvert gikk i sjette gir konstant. 


– Vi startet veldig bredt med selskaper, catering og café, før vi smalnet det inn på selskaper og catering. Døgnet hadde 19 timer hele tiden, og det var ikke til å leve med, forteller Nina om den viktige avgjørelsen. 


Hos Magasinet Café, kan du nyte luksusen å bestille hjemmelaget mat laget fra bunnen av - ofte med råvarer fra lokale kvalitetsleverandører - til bryllupet, konfirmasjonen, bursdagsselskapet, julebordet, minnestunden, eller hva det måtte være. Det som er helt spesielt er at du kan komme med egne ønsker, for ingenting er umulig for ekteparet Lindsholm.


– Vi lager en helt personlig meny. Vi begynner alltid samtalene med våre kunder med: «hva liker du best og hva liker du absolutt ikke?»


– Her forleden dag var det 190 stykker som skulle ha vikingmat! Da måtte vi tenke etter hva som er urmaten. Men det var masse å ta tak i, og det var vi veldig overraska over, forteller Dag. 


Dag og Nina legger stor vekt på at selv om lokalene er fancy og fine, skal det absolutt ikke være en stiv og upersonlig stemning hos Magasinet Café. Ved å by på seg selv kan kunden føle seg velkommen, og får seg ofte en god latter sammen med bestillingen sin. 


– Det er en «ice breaker» når Nina presenterer maten på en morsom måte, det gjør at folk senker skuldrene litt, sier Dag og smiler mot kona.


– Jeg holder litt stand-up show når vi leverer maten. Det skal være en opplevelse, ikke bare servere maten og ferdig med det, bekrefter Nina. 

Les mer...

2018-09-17 09:15

185058w1

Så mye har åpne kalkyler å si for kundeforholdet

Artikkel Dragebygg AS har valgt å spille på lag med kunden, og stiller med helt åpne kalkyler. Slikt blir det gode kundeforhold av.
185039w2

Trenger du egentlig to typer førerkort?

Artikkel Kjørelærer Terje Lund i Norvest Trafikkskole i Ålesund, spår at enden er nær for de seiglivede, utdaterte manuellgir-bilene.

Kontaktinformasjon

IMG_3765

Jakten på naturlig skjønnhet

Jan Thomas tar oss med på reisen til godt selvbilde og velvære

Norskkunsthandverk

Norsk design – en kulturarv av de sjeldne

Designbutikken Norway Designs i Stortingsgaten 28 i Oslo, selger nordiske småskalaprodukter - i stor skala. Norway Designs vil at vi omgir oss med norske kvalitetsprodukter, og har en god forklaring til hvorfor.

Ann-Kristin-Ytreberg-3

Redder miljøet - én bedrift av gangen

Bedrift for bedrift, jobber stiftelsen Miljøfyrtårn seg fremover – eller tilbake, til en grønn planet.

Arkiv