184017i184017kk184017184017k184017n

– Vi har fått vanvittig bra kundeforhold takket være Mittanbud

De vinner anbudsrundene gang på gang og har fornøyde kunder så langt øyet kan se. Asfaltørene Bergen legger asfalt i tjukke lag, og vinner kunder på ærlighet og skikkelig utført arbeid.

Sigmund Larsen startet Asfaltørene Bergen AS i 2004. Med 20 års erfaring, har han bygd seg opp en bedrift med et renommé like solid som asfalten han legger. Som 17-åring kjørte han rundt i en fiskebil og solgte fisk. Det var eldstebroren, som på den tiden jobbet for et asfaltfirma, som hjalp ham inn i asfaltbransjen – og der han har vært siden. 


Larsen legger helst på et tjukt lag med asfalt når han først er i gang, han ansetter aldri asfaltører som har under fem års erfaring, og han setter av god tid til hver enkelt kunde. Det er ikke vanskelig å skjønne at lovordene hagler inne på Mittanbud.


– Vi har egentlig fått vanvittig bra kundeforhold takket være Mitt Anbud. Asfaltørene Bergen AS har 4,9 i snitt. Det betyr mye for meg, for det betyr at kundene leser om oss, det andre har skrevet og synes om oss, sier Larsen og fortsetter:


– Vi er nok ikke de billigste, men vi er heller ikke de dyreste. Vi har en vanvittig bra kundekommunikasjon og utførelse av arbeid, smiler han.


184017kk


Fleksible som få

Firmaet har flest private kunder, siden de tross alt er et lite firma på seks mann. De fokuserer på private, entreprenører og kommuner, og er fleksible på arbeidssted – for navnet til tross, så tar de gjerne jobber i Sogn og Fjordane, Hordaland samt Rogaland.


– Vi tar alt fra en kvadratmeter til 5000 kvadratmeter. Store plasser, industriplasser, gårdsplasser, garasjer, carporter - vi tar egentlig alt utenom motorvei, kan Larsen fortelle om oppdragsbasen. 


For dem som ikke er helt innsatt i hvordan Mittanbud fungerer, så går tjenesten ut på at den som vil ha en håndverksjobb utført, legger ut en annonse på nettsiden. Deretter får man svar fra forskjellige firmaer med prisforslag over hva oppdraget vil koste, og ansetter håndverkeren på bakgrunn av dette. Én av grunnene til at Asfaltørene Bergen omtrent alltid vinner anbudsrundene, er tiden Larsen setter av til å svare på de forskjellige anbudene.

 

– Befaring gjør jeg helt gratis. Min jobb er egentlig å danne samme bilde som kunden. Jeg skal finne ut hvordan kunden skal ha det, og sette meg selv i stand til å forstå hva kunden mener. Det er en av grunnene til at jeg mange ganger vinner anbudsrundene når jeg gir et tilbud. Jeg bruker ofte én til halvannentime på å skrive. Da regner jeg på kvadratmeter og hva sluttsummen blir.


– Jeg er svært opptatt av at det skal være gode løsninger der jeg spesifikt går ned til detaljer og forteller hvorfor det må gjøres, sier han med entusiasme i stemmen.


184017k


Sparer ikke på kruttet

Ved å tilby kundene sine tolv års garanti på jobben, er det mange som mener at det er grunn nok i seg selv til å velge de små asfaltørene med de store kunnskapene. Larsen forteller oss at der andre sparer på asfaltmassen, ender det ofte med sprekker i asfalten. Derfor legger Asfaltørene Bergen alltid et tykkere lag for å forsikre seg om at det blir bra. For å være på den sikre siden, trenger asfalten 24 timer på seg til å tørke.

– 100 kilos dekke med asfalt må være kriteriet for private kunder. Men på industriområder legger vi ofte enda tykkere, på grunn av tunge kjøretøy. 


– Det er mange som har valgt meg selv om jeg har vært dyrere enn andre. Jeg legger aldri tynnere, jeg legger helst tjukkere. Her får du mye mer asfalt enn det som er i tilbudet, fastslår Larsen. 


God kompetanse skaper troverdighet

Femmannslaget i Asfaltørene Bergen består av en svært kompetent gjeng - for aller helst vil Larsen kun ansette folk med over fem til syv års erfaring. Kanskje er det nettopp dette bevisste valget som har bidratt til å løfte dem opp til utrolige 4,9 av 5 mulige på Mittanbud.


– Jeg mener at kunden fortjener en rett kommunikasjon. En brobygging starter med troverdighet, kunden skal stole på deg fra starten av, og det har Mittanbud bidratt til. 


184017n

Les mer...

2018-08-06 10.30

wimpel1

Effektivt produkt eliminerer kaldtrekk fra vinduer

Artikkel Wimpel er forhandler for Eltra AS - en varmelistprodusent som har utviklet kompakte varmelister som effektivt tar kaldraset fra vinduer i næringsbygg og private boliger. – Varmelistene stopper kaldraset...
newtracksny6

Realiser gründerdrømmen med produktutvikling som imponerer investorer

Artikkel NewTracks AS, hjelper bedrifter og personer med å realisere et produkt – fra idé til serieproduksjon, og kan levere et presentabelt produkt med strøken emballasje.

    Kontaktinformasjon

    compare-fibre-e5sTz361Jzg-unsplash

    Farvel til tradisjonell leksehjelp?

    Da foreldregenerasjonen var ung og selv gikk på skolen, var det vanlig at far eller mor måtte hjelpe med leksene etter skoletid. Dette har fungert i flere tiår, men kan også føre til sosiale ulikheter.

    vidaxl

    Fem måter å nyte mer tid utendørs

    Uansett hvor du bor, om det er i et hus med hage, en leilighet, eller en hybel, er det synd om du ikke utnytter sjansen til å tilbringe ekstra tid ute, spesielt i sommermånedene. Når solen er ute og temperaturen stiger, er det mange som liker å få litt frisk luft og naturlig D-vitamin. Men kanskje synes du det er vanskelig å forlate hjemmet av en eller annen grunn? Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Vi har samlet en liste over måter å lokke deg selv til å begi deg ut i den solfylte naturen.

    hytte

    Utnytt din gamle hyttes potensiale

    Hyttekulturen står sterkt i det norske samfunnet. Mange har hytter som har gått i arv gjennom generasjoner, og som med tiden trolig har blitt slitt og trenger oppussing. I dag bygges det nye hytter for fullt, og dessverre blir mange eldre hytter stående tomme eller revet ned for å bygge nytt. 

    Arkiv